A problémák jócskán átalakították a Mercedes bahreini tesztprogramját - F1VILÁG.HU

A problémák jócskán átalakították a Mercedes bahreini tesztprogramját

HIRDETÉS
Valóban nem a tervek szerint alakult a Mercedes Forma-1-es csapatának bahreini tesztje múlt hétvégén, a német istálló azonban gőzerővel dolgozik azon, hogy a lehető legjobban felkészüljön a bajnokság nyitófutamára.
2021 Bahrain Pre-Season Test, Day 3 - Wolfgang Wilhelm Lewis Hamilton Mercedes

A 2021. évi Forma-1-es világbajnoki sorozat jövő hétvégén rajtol el a Bahreini Nagydíjjal, a Mercedesnél azonban nem lehetnek teljesen nyugodtak, a háromnapos előszezoni teszt során ugyanis több probléma is felmerült autójukkal.

A csapat már a nyitónap első felét teljesen elvesztette, miután Valtteri Bottas autójában meghibásodott a váltó, amit aztán ki kellett cserélni. Később az is nyilvánvalóvá vált, az autó kezelhetőségével is gondok vannak Lewis Hamilton egy alkalommal a kavicságyba is kicsúszott a W12-essel.

A Mercedes nemrég egy videót tett közzé közösségi oldalain, melyben James Vowles, a Mercedes stratégiai igazgatója, valamint Andrew Shovlin, a német istálló mérnökigazgatója válaszol rajongók kérdéseire, és számos érdekességet megtudhattunk a háromnapos gyakorlásról.

A problémák után kompromisszumok

„Nyilván megtervezzük a tesztet érkezés előtt, és aztán egyfajta prioritási sorrendben megpróbálunk végigmenni a programon” – mondta Andrew Shovlin a bahreini események után.

„Az, hogy gyakorlatilag kimaradt fél nap a nyitónapon, hátráltatott bennünket, és keményen kellett dolgoznunk azon, hogy felzárkózzunk. De a teszt végére a nagy részét bepótoltuk.”

„A kompromisszumot inkább az jelentette, hogy bizonyos etapokat le kellett rövidítenünk, hogy a számos tesztelem felkerülhessen. Szóval, ha mondjuk 10-12 mért kört terveztünk egy hosszabb etapra, azt lecsökkentettük 7-8 körre, ami egy kicsit rövid ahhoz, hogy megfelelően kiértékeljünk bizonyos elemeket, amik hatással lehetnek a degradációra, vagy a gumikopásra.”

A szakember választ adott arra is, a három tesztnap során miért nem gurultak pályára rögtön az ebédszünet után.

„Ennek eltérő okai voltak, de alapvetően azért volt, mert próbáltunk sokat dolgozni az autón az ebédszünetben. Meg kellett ejteni a versenyzőcserét, és ilyenkor cserélni kell például a pedálokat. Ez az egyik dolog.”

„Emellett pedig levettük az autó padlólemezét is, hogy ellenőrizzük, és szervizeltük az erőforrást. Azt nem gondoltuk, hogy elveszítjük emiatt a délutáni etap első óráját. Azt hittük, 15-30 percet csúszunk csak, de ahogy láthatta mindenki, ritkán gurultunk ki 4 óra előtt.”

Hirdetés

James Vowles, a Mercedes stratégiai igazgatója elismerte, a Mercedes W12-es autójának hátulja valóban idegesen viselkedett a bahreini teszteken, és gőzerővel dolgoznak azon, hogy megoldják ezt a problémát.

„Ez egy jó megfigyelés. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy rengeteg felvétel áll rendelkezésünkre, és ezek alapján is teljesen nyilvánvaló volt, hogy az autó nehezen kezelhető, ellentétben a Red Bulléval, ami valójában nagyon stabilnak tűnt, főleg a kör utolsó szektorában” – fogalmazott a szakember.

„Szóval ez abszolút látható volt kívülről is, és szerintem a köridők is tükrözték. De azt is el kell mondanunk, hogy jelenleg nincsenek válaszaink erre, még csak 24 órával vagyunk a teszt után.”

„Rengeteg adat áll rendelkezésünkre, most pedig egy hosszú út áll előttünk, hogy megértsük, mi okozta ezt.”

Nehéz körülmények

Andrew Shovlin hozzátette, a körülmények sem könnyítették meg a helyzetüket.

„A szél megnehezítette a dolgunkat. Amikor az autó mögül fúj a szél, sok leszorítóerőt veszítesz, hiszen lényegében arról van szó, hogy a légáramlatok sebessége csökken ilyenkor. Néhány kanyarban is hátulról fújt a szél.”

„Ezen a pályán a gumikat is könnyű túlmelegíteni, ha pedig elkezdesz csúszkálni, tapadást veszítesz, és egyre rosszabbá válik a helyzet. Szóval van néhány probléma.”

„Fontos, hogy látjuk, hogy néhány riválisunk nem küszködött úgy, ahogy mi, szóval annak megértésére kell fókuszálnunk, hogy az autó hátulja miért volt ennyire gyenge, és hogyan tudnánk stabilabbá és kiszámíthatóbbá tenni. Már dolgozunk ezen, és remélhetőleg a versenyhétvégén már nem lesz olyan nehéz dolguk a versenyzőknek – mert nagyon keményen meg kellett dolgozniuk azokért a köridőkért, amiket elértünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A problémák jócskán átalakították a Mercedes bahreini tesztprogramját
A Ferrari-főnök szerint „furcsa”, hogy bepanaszolta őket a Red Bull
Bottas rajtbüntetést kap Las Vegasban
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!