A Red Bull a Bahreini Nagydíj időmérő edzésén közel 4 tizedmásodperccel előzte meg a Mercedest – a versenyen azonban a németek egy jó stratégiai húzással ellenfeleik elé kerültek, így Lewis Hamilton megnyerte a szezonnyitót.
Az első verseny alapján a Mercedes erőfölénye eltűnt a tavalyi évhez képest: úgy tűnik, az idei szabálymódosítások rosszabb hatással vannak a világbajnok istállóra, mint a Red Bullra, és Shovlin szerint ezen 2021-ben már nem is fognak tudni változtatni.
„A legfőbb dolog az idei évben, hogy más, mint az eddigiek” – nyilatkozta Andrew Shovlin. „Normális esetben megnéznénk a szélcsatornában, próbálkoznánk, és a szezon során több leszorítóerőt alkalmaznánk. Megnéznénk a motort is, megpróbálnánk egy kis erőt találni. De most mindkét dolgot nagyon korlátozzák a szabályok.”
„Szóval kevés időnk van a szélcsatornában. A próbapad is korlátozva van, nem lehet fejleszteni a teljesítménynövelés érdekében.”
Ez nem jelenti azt, hogy a Mercedes beletörődik a helyzetébe, a szakember szerint egyszerűen más utat kell találniuk, hogy javítsanak a pozíciójukon.
„Sokkal finomabb területeket kell megvizsgálnunk, amik a vezethetőséggel kapcsolatosak. Szerintem az is segíteni fog, ha csak egy kiegyensúlyozott, rendben lévő autóval érkezünk meg a pályára, úgy, hogy a házi feladatot elvégeztük és tudjuk, hogy meddig tartanak a gumik” – mondta.
„Ez a szezon és a bajnokság a kis különbségeken fog múlni, sokkal inkább, mint általában. Nem látom, hogy képesek lennénk akkora fejlesztésre, hogy az élre kerüljünk, és remélhetőleg a Red Bull sem lesz erre képes.”
Shovlin hozzátette, számára egyértelmű, hogy hiába nyerték meg a Bahreini Nagydíjat, nem voltak gyorsabbak a Red Bullnál.
„Nincs erősségünk velük szemben, én azt mondanám. Volt sok év, amikor az egyenesbeli tempóra támaszkodhattunk, a nagysebességű vagy egymásba fűződő kanyarokra. Ha megnézzük ezeket itt, akkor egyik esetben sem nyertünk időt.”
„Volt néhány kanyar, ahol előnyben voltak az időmérőn velünk szemben: a nagysebességűekben, a 9-es és 10-es kanyarokban nagyon erősek. És ez a lényeg, hogy azt gondoljuk, hogy a kanyarokban, ahol a legjobbak vagyunk, elérjük a tempójukat, aztán a többiben gyorsabbak. Szóval gyorsabb autóra van szükségünk. Ilyen egyszerű.”
„Tudom, hogy tavaly megnyerték az utolsó versenyt, de általában év végén előttük voltunk, és most nem ez a helyzet. Szóval vagy minket érintettek nagyobb mértékben a szabályok, vagy ők fejlesztettek jobban a szabályváltoztatások óta.”
„De ez van. Van egy autónk, ami megnyerhetné a bajnokságot, ha hozunk néhány okos döntést, jó munkát végzünk vele és év közben is jól működik. De hogy magas vagy alacsony hasmagasságú, azzal nem tudunk mit csinálni.”
„Amit nem tudunk megtenni, az az, hogy azt mondjuk, hogy megemeljük az autónk hátulját 30 mm-rel és azzal dolgozunk – mert az leírná a szezont. Annyit veszítenénk a felzárkózással, hogy nem lenne praktikus.”