A kiábrándító monacói hétvégét követően a címvédő istálló annak reményében érkezett meg Bakuba, hogy sikerül újra a győzelemért harcolnia, a pénteki szabadedzéseken viszont a csapat kiábrándítóan szerepelt.
Lewis Hamilton a 11., Valtteri Bottas pedig csak a 16. helyen zárta a bakui nyitónapot. A hétszeres világbajnok úgy fogalmazott, nagyon le vannak maradva, míg Bottas arról beszélt, „alapvető problémák” vannak autóikkal.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke ugyancsak gondterhelten nyilatkozott: a szakember azt mondta, ahogy Monacóban, úgy az azeri utcai pályán is küszködnek.
„Erős autónk van, de küszködünk azzal, hogy kihegyezzük egy körre” – mondta Wolff.
„A péntek az adatgyűjtésről és az elemzésről szólt, de az, amit Monacoban láttunk, az meghosszabbodott egy kicsit Bakura is: a pálya bizonyos részein egyszerűen nem teljesítünk.”
„A pálya nagy részén nincsenek gyors kanyarok. Egy stop-and-go jellegű helyszínről beszélünk, 90 fokos kanyarokról, trükkösebb Monaco-stílusról. Szóval mindig is világos volt, hogy nehezen alakulhat számunkra.”
Wolff elárulta, a 2015-ös Szingapúri Nagydíjra emlékezteti őt a mostani küszködés, ahol csak a harmadik leggyorsabb csapat voltak, és másfél másodperccel maradtak el a pole-időtől.
„A verseny vasárnap lesz, és azt gondolom, az időmérő nagyon-nagyon nehéz lehet számunkra – az eddigiek közül az egyik legnehezebb. A 2015-ös szingapúri hétvégére emlékeztet. De el kell ezt fogadnunk, és ahogy mondtam, úgy gondolom, hogy jó versenyautónk van, szóval lesz lehetőségünk felzárkózni vasárnap, és tanulni.”
„Ez van, próbálunk olyan gyorsak lenni, amennyire csak lehet a rendelkezésünkre álló csomaggal.”
A pénteki második szabadedzésen Sergio Perez végzett az élen, az eredmények alapján pedig a Red Bull és a Mercedes közti különbség csak nőtt Monaco óta. Wolff ugyanakkor azt mondja, nem érte őket váratlanul ez, hiszen számítottak arra, hogy a bakui pálya sem fekszik majd nekik annyira.
„Tudtuk, hogy a monacói és a bakui pályák nem fekszenek nekünk. A Red Bull nagyon jó volt Monaco kanyargós részein, szóval itt is nagyon erősek – akárcsak a Ferrari. Ami pedig az egyeneseket illeti: ha van egy szárnyat, ami extra sebességet ad, az egy optimális kombináció ellenünk. El kell fogadnunk ezt, meg kell próbálnunk a legjobb teljesítményt nyújtani, és a legtöbb pontot szerezni.”