A napokban számoltunk be arról, hamarosan végleges megállapodás születhet a 2026-os motorszabályokat illetően, és egyre biztosabb, hogy a Volkswgen Csoport két nagy márkája, az Audi és a Porsche is megérkezik a száguldó cirkuszba.
Az egyik legfőbb változás az lesz, hogy megszabadulnak a hőenergia-visszanyerő rendszertől [MGU-H], ezzel együtt pedig jelentősen növelik az elektromos teljesítményt a kinetikus energia-visszanyerő rendszer [MGU-K] által. Marad azonban a V6-os elrendezés, a turbófeltöltő, és egyre inkább áttérnek majd a bioüzemanyagok használatára.
Franz Tost, az AlphaTauri csapatfőnöke szerint az új motorformula utat nyithat új motorgyártók előtt is.
„Igen. Ezzel a koncepcióval kinyílik az ajtó” – mondta a szakember az AutoBild című lapnak. „Remélem és hiszem, hogy a jövőben a Mercedes mellett más német gyártók is megjelennek a Forma-1-ben.”
„Számomra nincs jobb marketingplatform a Forma-1-nél. A világszerte 950 millió néző magáért beszél. Az új, 2026-ban érkező szabályokkal optimálisan lehet kombinálni a marketinget és az autóipar zöld jövőjét.”