Wolff az austini hétvégén maga ismerte el, műszaki gondokkal küszködnek, melyek okait még nem sikerült 100 százalékosan feltárni. Ez az oka annak is, hogy Valtteri Bottas a hétvégén már idei hatodik motorját koptatja, mely miatt 5 rajthelyes büntetést kap az Amerikai Nagydíjon.
A Mercedes motorrészlegének korábbi vezetője, Andy Cowell tavaly év közben távozott, helyét pedig Hywel Thomas vette át, aki már 2004 óta dolgozik a német gyártó motorokkal foglalkozó csapatában.
Arra a felvetésre, miszerint a Mercedes mostani küszködésének köze lehet ahhoz, hogy a korábbi motorfőnök elhagyta a csapatot, Wolff kifejtette, meggyőződése, hogy nem emiatt vannak megbízhatósági problémáik.
„Szervezetünk erőssége annak mélységében rejlik. Andy egyértelműen kivételes egyéniség, aki sokat tett a csapatért, de ugyanígy Hywel, és mellette mindenki más is” – mondta a szakember.
„100 százalékos bizodalmam van abban a struktúrában, amellyel ma rendelkezünk. A motorfejlesztés nem olyasvalami, ami egy éjszaka alatt történik. Hosszú felfutási ideje van annak, amikor a dolgok jól, vagy rosszul alakulnak.”
„Andy jelentősen kivette a részét múltbéli sikereinkből, de ugyanígy Hywel is, illetve mindenki más. Szóval kétlem, hogy rá tudunk mutatni egy olyan vezetőre, aki úgy döntött, távozik a szervezetünktől. Még mindig komoly erősségeink vannak házon belül.”