A száguldó cirkuszban idén jelentősen átalakulnak a versenyautók, a motorok azonban ugyanazok maradnak még évekig, mint amiket eddig használtak a csapatok.
2026-ban viszont új motorformulát vezetnek be, a szabályokat pedig igyekeznek úgy kialakítani, hogy azok vonzóak legyenek új motorgyártók számára is.
A legfrissebb hírek szerint egyre biztosabb, hogy 2026-ban a Volkswagen Csoport két márkája, az Audi és a Porsche is megérkezik az F1-be, és hiába rivális gyártókról van szó, a Mercedesnél örülnek ennek.
Amikor a német gyártó csapatfőnökét arról kérdezték, tartanak-e az újonnan érkezőktől, Wolff így felelt: „Egyáltalán nem.”
„Szenzációs volna, ha ez a két gyártó csatlakozna. Ezt muszáj támogatnunk. Viszont arról is gondoskodni akartunk, hogy a három jelenlegi motorgyártó megkapja a megfelelő tiszteletet a szabálykönyv kidolgozásakor.”
Toto Wolff beszélt arról is, miért tart évekig, amíg egy gyártó felkészül egy új motorformula érkezésére.
„A fejlesztési idő egy autógyártónál sokáig tart. Ez egy teljesen új hajtás fenntartható üzemanyaggal. Ha jól csinálod, az időbe telik.”
A Mercedesnél egyébként elégedettek azokkal az alappillérekkel, amiket meghatároztak a 2026-os motorszabályokkal kapcsolatban: a tervek szerint megtartják a jelenlegi 1,6 literes V6-os formátumot, 350 kW-ra növelik az elektromos teljesítményt, megszabadulnak a hőenergia-visszanyerő rendszertől [MGU-H], és költségplafont vezetnek be az erőforrásokra vonatkozóan is.
„A nagy kérdések eldőltek, de még vannak azért lényegi dolgok, amiket meg kell vitatni” – mondta Wolff, majd hozzátette, a motorgyártókra vonatkozó költségplafon is ezen kérdések közé tartozik.
„70 millió dollárnál kellene meghúzni a határt. Attól a pillanattól kezdve, hogy az új motor elkészült.”