A Honda 2015-ben a McLaren partnereként tért vissza a Forma-1-be, a wokingi istállóval való együttműködés azonban küszködéssel teli volt. A japánok így előbb a Toro Rossóval [ma már AlphaTauri], majd a Red Bull Racinggel léptek szövetségre. Utóbbi csapattal 2021-ben a világbajnoki címért harcolhattak, és bár a konstruktőri küzdelemben alulmaradtak a Mercedesszel szemben, Max Verstappen bezsebelhette az egyéni trófeát.
Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es főnöke a RacingNews365.com című lapnak nyilatkozva elárulta, a McLarennel ellentétben a Red Bull-lal „egy csapatként” tudtak működni, ez pedig alapvető fontosságú volt a bajnoki címhez vezető úton.
„A legfontosabb dolog a kommunikáció” – mondta a szakember. „A célunk ugyanaz volt, versenyeket és bajnoki címet akartunk nyerni. De hogy hogyan érjük el ezt a cél? A kulcs az volt, hogy egy jó teljesítményű autóval, egy erős csomaggal álljunk elő.”
„Sokat beszéltünk arról, mit is akarunk tenni közösen, és aztán kompromisszumos döntést hoztunk, hogy gyorsabbá tegyük az autót. Nagyon jól ismerjük egymást, szóval rendkívül nyitott és részletekbe menő egyeztetések voltak ezek. És ezek az egyeztetések, ez a kommunikáció tett minket erőssé, így lettünk egy csapat.”
Tanabe Verstappent is méltatta, szerinte ugyanis a holland nemcsak gyors, hanem elképesztően precíz technikai visszajelzéseket tud adni.
„Azt gondolom, megvan a tehetsége és tudása ahhoz, hogy gyorsan vezesse az autót. És nemcsak gyors, hanem egyfajta szenzorként is működik, egy emberi szenzorként. Nagyon érzékeny, a visszajelzései pedig rendkívül precízek.”
„Ami a motor állapotát illeti, a legkisebb hangokat vagy érzéseket észreveszi, a legapróbb dolgokról képes beszámolni. Az ő visszajelzései rendkívül hasznosak voltak számunkra.”