Azt követően, hogy a száguldó cirkusz csapatai a barcelonai teszten szembesültek a „delfinezés” jelenségével, felmerült, hogy az aktív felfüggesztések használatával viszonylag egyszerűen orvosolni lehetne a versenyautók pattogását.
A Mercedes versenyzője, George Russell úgy fogalmazott, az 1994 előtt betiltott megoldásnak köszönhetően a versenyautók is gyorsabbá tudnának válni.
A McLaren technikai igazgatója, James Key szerint valóban hatékony megoldást jelenthetnének az aktív felfüggesztések, ő mégis szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy most kell visszahozni őket – egész egyszerűen a költségek miatt.
„Az aktív felfüggesztés két módon is segíthet. A kör nagyobb részében lehetne megtartani a csúcsteljesítményt aerodinamikai szempontból, ami mindenképpen örömteli dolog, ha van rá lehetőség” – mondta a szakember. „És bizonyos módon ellensúlyozhatja a vázat érő természetes frekvenciák egy részét is.”
„A problémát nem szüntetné meg, a fizika attól még létezne, de kétségkívül segítene annak menedzselésében. Technikai igazgatóként azt mondom, én a magam részéről imádnám, ha visszatérnének az aktív felfüggesztések. De most, hogy itt van a költségplafon, talán nem ez lenne a legjobb projekt.”
A szakember úgy látja, minél jobban megismerik a csapatok idei autóikat, annál hatékonyabb megoldást tudnak majd találni a „delfinezésre” az aktív felfüggesztések nélkül is – habár teljesen nem fogják megszüntetni azt.
„Azt gondolom, minden bizonnyal mindig lesz valamiféle reakció, hiszen ezek az autók a talajhatás kiaknázására készültek. Ez pedig a velejárója ennek, ezért is látjuk most. De szerintem meg fogjuk tanulni kezelni.”
„Még mindig rendkívül sokat kell találni ezekben az autókban, rengeteget kell tanulni. Szóval nem hinném, hogy ki lehet írtani ezt a jelenséget, mivel az egy fizikai dolog. Ami viszont a kezelését illeti, szerintem kevésbé lesz majd probléma, miután végeztünk némi fejlesztési munkát.”