A német istálló biztató formában kezdte az előszezoni felkészülést Barcelonában, Bahreinbe pedig egy jelentősen átszabott versenyautóval érkezett meg. A W13-as fejlesztéseire mindenki felkapta a fejét, az autó ugyanis rendkívül szűkre szabott oldalszekrényekkel rendelkezik.
Bár a csapatnál azt mondják, rengeteg a potenciál az autóban, tény: a Mercedes komoly problémákkal szembesült a második téli teszten, és miközben a Red Bull és a Ferrari látszólag megoldást talált a versenyautó fel-le pattogására, az úgynevezett „delfinezésre”, a Mercedes továbbra is szenved ettől.
Az 1996-os év világbajnoka, Damon Hill szerint a szűkre szabott oldalszekrények is szerepet játszhatnak ebben.
„Idén annyi szívóhatás jön a padlólemez jön az autó alól, hogy szerintem gondot okoz számukra a padlólemez kontroll alatt tartása. Ezért helyezték el azokat a támasztórudakat, ezért kérték, hogy ezeket használhassák” – mondta Hill.
„Ha megnézzük a Mercedes autóját, óriási felülete van a padlólemeznek, mivel annyira szűkek az oldalszekrények. Egyszerűen nincs ott sok minden, ami tartaná a padlót.”
„Elképzelhető, hogy jobban érinti őket ez a hajlékonyság, ami problémákat okoz az aerodinamika szabályozásában az autó hátsó részén. Lehet, hogy amennyiben sikerül ezt orvosolniuk, úgy a leszorítóerőt is szabályozni tudják.”
Hill szerint a Mercedes képes lehet arra, hogy megoldja a felmerült gondokat, hiszen fő riválisuk, a Red Bull is viszonylag hamar felülkerekedett azokon.
„Tudjuk, hogy a Mercedesnek volt néhány problémája, de lehet orvosolni a dolgokat. Úgy tűnik, a Red Bull megoldotta a „delfinezést”, és egy kellemes, simán működő autójuk van. Mások is rá fognak jönni, hogyan oldják ezt meg, és aztán teljesen a feje tetejére állhat az erősorrend.”
„Tudjuk azt is, hogy a McLarennek is van néhány problémája, amik nem voltak Barcelonában – viszont versenyképesnek tűnnek.”