Az osztrák istállónál tavaly év eleje óta gőzerővel folyik a munka az új motorrészleg felépítésén, az Auto Motor und Sport értesülései szerint azonban a Red Bull egy vadonatúj szélcsatornát is építeni kíván Milton Keynes-i kampuszán. Az energiaital-gyárosok jelenlegi szélcsatornája a csapat központjától mintegy félórányi autóútra található Bedfordban, ezt a létesítményt használja egy ideje a Red Bull kiscsapata, az AlphaTauri is.
„Abban a szakaszban járunk, melynek során a tervet még jóvá kell hagyni” – idézi a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szavait az Auto Motor und Sport című lap.
Jelenleg egyébként az Aston Martin és a McLaren is új szélcsatorna építésén dolgozik – előbbi csapat egy teljesen új főhadiszállás építésébe kezdett 2021-ben.
Adrian Newey, a Red Bull főtervezője nemrég kifejtette, nemcsak az utazás, illetve a logisztika jelenti az egyetlen problémát a jelenlegi szélcsatorna tekintetében.
„Egyszerűen túl sokáig tart elérni a kívánt szélsebességet, emiatt pedig sok időt veszítünk a szélcsatornában eltölthető időből” – mondta a szakember az AMuS kérdésére.
Newey egyébként azt is mondta, ha rajta múlna, ő teljesen átállna a CFD-technológiára.
„Én lekorlátoznék mindent a számítógépes folyadékdinamikára” – magyarázta a Red Bull technikai guruja.
Ezt egyébként a csapatok többsége támogatja is: az F1 Bizottságának tavalyi ülésén a 10-ből 8 istálló emellett voksolt. A sportág fenntarthatóságának növelése érdekében egyébként maga a Forma-1 áll a szélcsatornák 2030-ra történő betiltására való törekvések mögött, az általuk felhasznált hatalmas mennyiségű energia ugyanis évente több mint 1 millió angol fontba, átszámítva több mint 450 milliárd forintba kerül.