A bő egy héttel ezelőtti Miami Nagydíjon a két Aston Martin járt pórul: Sebastian Vettel és Lance Stroll a bokszból volt kénytelen nekivágni a versenynek, mint kiderült, azért, mert a csapat túlhűtötte az üzemanyagot a két versenyautóban.
A hírek szerint hasonló problémával szembesült Barcelonában a Red Bull és az AlphaTauri is, és nem sokon múlt, hogy Max Verstappen, illetve Pierre Gasly lekéssék a rajtot. A versenyt később megnyerő Verstappen 8 másodperccel a bokszutca végi lámpa pirosra váltása előtt gurult csak ki a pályára.
Úgy tudni, az energiaital-gyárosoknál az üzemanyag hőmérséklete nem érte el az FIA által előírt határértéket: a szabályok szerint Barcelonában a 35°C-os környezeti hőmérséklet mellett legalább 25°C-osnak kellett lennie az üzemanyagnak a versenyautóban. Az E10-es üzemanyagokra való átállás miatt azonban a szezon elején elég sok probléma támadt az üzemanyag hőmérsékletének belövésével, ezért az első futamokon az FIA engedményt tett, és az időjárástól független határértéket határozott meg.
Barcelonában viszont újabb változás jött – a hírek szerint a Ferrari vétózta meg az FIA átmeneti rendelkezését, így a szövetség kénytelen volt visszatérni az eredeti rendelkezéshez, tehát újra a levegő hőmérséklete határozta meg a minimális üzemanyag-hőmérsékletet.
Bár a Red Bull nem ismerte el, hogy ilyen jellegű problémái voltak, Mattia Binotto csapatfőnök a vasárnapi verseny után meglehetősen gyanakvóan nyilatkozott: „El tudom képzelni, hogy az üzemanyag hőmérsékletével volt gondjuk. Az legfeljebb 10°C-kal lehet hidegebb a környezeti hőmérsékletnél. És a teljes esemény során így kell lennie. Nem csak akkor, amikor az autó kigurul, hanem a garázsban is. Nem tehetek mást, mint megbízom az FIA-ban.”
Verstappen versenyautója nem sokkal a rajt előtt járó motorral várakozott a Red Bull garázsában, a Ferrari éppen ezért tartja furcsának a dolgot.
„Nehéz megérteni, hogy talán az üzemanyagot melegítették a beindítás során mivel az nem magyarázná… Ahogy mondtam, folyamatosan legálisnak kellene lennie. De nem tehetek mást, bízom az FIA-ban, és biztos vagyok benne, hogy ők elégedettek voltak a látottakkal. Ellenőrizték. És talán nem is ez a magyarázat a késlekedésre. Őket kellene megkérdezni.”