A monacói versenyző a pole pozícióból rajtolva vágott neki a szezon hatodik versenyének, és jó darabig magabiztosan haladt a győzelem felé, a 27. körben azonban versenyautója hirtelen lelassult, Leclerc pedig kénytelen volt az élről feladni a futamot.
A Ferrari rögtön a futamot követően visszaküldte maranellói központjába a problémás erőforrást, ahol hétfőn darabjaira szedték azt a csapat szakemberei. Az olasz istálló közleményében azt közölte, a turbó és az MGU-H is meghibásodott, és ezeket az egységeket cserélni kell.
„Miután megvizsgáltuk Leclerc autójának erőforrását, arra jutottunk, hogy a turbó és az MGU-H meghibásodott, és nem lehet megjavítani” – áll a kiadott kommünikében. „Ám miután alaposan kielemeztük a meghibásodást és az okait, meg vagyunk győződve arról, hogy nem a két komponens, vagy az erőforrás egyéb összetevőinek tervezési vagy megbízhatósági gondja révén merült fel a probléma.”
A Ferrari közleményében arra utal, egyszeri műszaki hibáról van szó, amit vagy külső tényezők okoztak, vagy az erőforrás használatából fakadt.
Leclerc idei második V6-os erőforrását használta Spanyolországban, a hétvégi Monacói Nagydíjra tehát a Ferrari vagy korábbi komponenseket épít be a fiatal pilóta autójába, vagy egy új turbót, illetve hőenergia-visszanyerő rendszert kap.
A Forma-1 szabályai szerint minden versenyző csupán három MGU-H-t és turbót használhat fel büntetlenül a teljes idény során, ha tehát ezen komponensekből egy negyedikre is szükség lesz, Leclerc rajtbüntetést kap.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a barcelonai versenyt követően úgy fogalmazott, semmi előjele nem volt az erőforrás meghibásodásának.