Max Verstappen a 22. körben állt ki kerékcserére, és miután versenyautójára a slick-abroncsokat szerelték fel, a pályára visszatérve autója megcsúszott, és látszólag átszelte a bokszutca kijáratánál elhelyezett vonalat. Bár az esetet többször megismételték a közvetítés során, egyértelműen nem lehetett megmondani, hogy Verstappen szabálytalan volt-e, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenybírói viszont nem indítottak vizsgálatot.
A Red Bull másik versenyzője, Sergio Perez ugyancsak a 22. körben állt ki sima futófelületű abroncsokért, a bokszkijáratnál pedig ő is megcsúszott, és elindult a vonal irányába – az ő esetével kapcsolatban azt írták ki a közvetítés során, az FIA versenybírói jegyezték az incidenst.
A sportot irányító testület nemrég bejelentette, mindkét Red Bull-pilótát beidézték meghallgatásra. Nem sokkal a verseny után a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner épp sajtótájékoztatót tartott, amikor telefonon értesítette őt Jonathan Wheatley sportigazgató, hogy a Ferrari óvást nyújtott be.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a futam után arról beszélt, szerinte Verstappen és Perez szabálytalan volt.
„Csalódottak vagyunk, mert azt gondoljuk, hogy a két Red Bull egyértelműen szabályt szegett, amikor átszelték a sárga vonalat a bokszkijáratnál” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.
„Szerintem nem csak közel volt hozzá. Ráment a vonalra, és ha a sportszabályzatot nézzük, a szövegezés szerint átlépni tilos. 2020-ban, Törökországban tisztázták a dolgot, hogy elkerüljünk mindenféle vitát, és ha a versenyzők számára készült jegyzetet nézzük, abban is az áll, hogy jobb oldalon kell maradni. Szóval az, ha rámennek a vonalra, a versenyigazgató jegyzet megszegése.”
„Azt gondolom, minden egyes csapat feladata, hogy kövesse a versenyigazgató utasításait. Egyértelmű a dolog, és az FIA állásfoglalására várunk.”
Christian Horner Verstappen ügyével kapcsolatban azt mondta, szerinte a holland nem szegte meg a szabályokat.
„Az összes felvétel, amit láttunk, megerősíti, hogy rendben volt a dolog” – mondta, majd arra a kérdésre, hogy volt-e értekezés az FIA-val a dologról a futam közben, Horner így felelt: „Egyáltalán nem.”