Leclerc pazar formában kezdte az idei szezont, és jó ideig vezette is a bajnokságot, az elmúlt három verseny azonban nem a fiatal pilóta várakozásai szerint alakult. Spanyolországban ugyancsak az élről esett ki az erőforrással kapcsolatos probléma miatt, Monacóban egy stratégiai baki következtében esett vissza az első helyről, Bakuban pedig egy újabb technikai gond fosztotta meg a lehetséges győzelemtől.
A Ferrari versenyzője így jelenleg már 34 pontos hátrányban van a Red Bull világbajnoki címvédőjével, Max Verstappennel szemben, a Scuderia motorproblémái pedig igencsak aggasztóak lehetnek a folytatásra nézve is – jó esély van ugyanis arra, hogy Leclerc a bajnokság hátralévő részében egy, de akár több rajtbüntetést is kap majd.
A Spanyolországban történt problémák után a Ferrari a monacói és a bakui hétvégére az idény elején használt V6-os erőforrást építette vissza Leclerc autójába, ez hibásodott meg ezen a hétvégén. A Ferrari helyzetét viszont nehezíti, hogy Leclerc az Azeri Nagydíjra megkapta idei harmadik turbóját – ebből a motorkomponensből is legfeljebb hármat lehet felhasználni egy idény során.
Ahhoz tehát, hogy Leclerc a hétvégi Kanadai Nagydíjon ne kapjon 10 rajthelyes büntetést, vagy a Barcelonában, vagy a Bakuban meghibásodott turbót kell újra szolgálatba helyezni valahogy. Ha ráadásul egy teljesen új erőforrást kell beépíteni Leclerc autójába, a monacói jó eséllyel a bokszból lesz kénytelen rajtolni majd Montrealban.
A Ferrari csapatfőnökét, Mattia Binottót természetesen meg is kérdezték erről rögtön a bakui verseny után.
„Először meg kell tudnunk, mi is történt. Lehet, hogy így lesz, még nem tudom, ez az egyszerű válaszom. Először hadd nézzük meg az erőforrást, és aztán megtesszük azt, ami szükséges” – mondta a szakember.
A motorproblémák egyébként furcsamód egy komoly segítséget is jelenthetnek a Ferrari számára, a szabályok szerint ugyanis a csapatoknak lehetőségük van arra, hogy változtatásokat hajtsanak végre az egyébként már homologizált erőforrásokon, ha a megbízhatóság azt megköveteli – ebben az esetben pedig kimondva, kimondatlanul a teljesítmény is növelhető.
Leclerc motorját rögtön a verseny után visszaküldte Maranellóba a Ferrari, ahol alaposan kivizsgálják majd.
„Ez a csapat bizonyította már, hogy képes a problémát megoldására, és így lesz ez a jövőre nézve is” – mondta Binotto.
Maga Leclerc természetesen rendkívül csalódott volt kiesése után, hiszen úgy érezte, jó esélye volt arra, hogy győzzön Bakuban.
„Több ez, mint frusztráltság. Az első etapban az elején nem voltunk különösebben erősek, de az etap vége felé a közepes keverékkel elkezdtem felzárkózni Checóra, és aztán nyilván jött a VSC, mi pedig úgy döntöttünk, hogy kihasználjuk ezt egy kerékcserére, ami szerintem helyes döntés volt” – mondta a monacói.
„Vezettük a versenyt, jól kezeltem a gumikat – lényegében csak ezt kellett tennünk a verseny végéig, ami szerintem… Határozottan a lehető legjobb helyzetben voltunk ehhez. Újabb kiesés, ami fáj… Tényleg meg kell vizsgálnunk ezt, hogy ne forduljon elő többet.”