A pole pozícióból Carlos Sainz rajtolhatott, aki életében először, épp 150. Forma-1-es nagydíján szerzett rajtelsőséget. A spanyol mellől a világbajnoki címvédő Max Verstappen rajtolhatott, míg a második sorban Charles Leclerc és Sergio Perez, a harmadikban Lewis Hamilton és Lando Norris foglalhatott helyet. Míg szombaton esős körülmények között tartották az időmérőt, addig a verseny napján száraz aszfalt fogadta a királykategória mezőnyét.
ÓRIÁSI BALESET A RAJTNÁL
A rajtot a lágy gumikon rajtoló Verstappen parádésan kapta el, megelőzte a közepes keverékkel startoló Sainzot, Lewis Hamilton pedig Perezt és Leclerc-t is megelőzte. Nem sokkal a start után azonban piros zászlóval megszakították a futamot egy hatalmas baleset miatt: a rajtnál George Russell és Guanyu Zhou fogták közre Pierre Gaslyt, ebből lett az ütközés, aminek következtében Zhou Alfa Romeója nagy sebességnél a feje tetejére állt.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jó néhány perccel később megerősítette, Zhout, illetve a rajtnál szintén balesetbe keveredő Alexander Albont a pálya orvosi kórházba szállították kivizsgálásra. Utóbbi versenyzőt eztán helikopterrel a közeli kórházba vitték további ellenőrzésekre. A versenyt közel egyórás várakozás után állórajttal indították újra.
Az újabb rajtot ismét jól kapta el Verstappen, Sainz azonban ezúttal keményen védekezett a hollanddal szemben, mögéjük pedig nagy lendülettel megérkezett Perez is. Leclerc sem maradt le, pár kanyarral később be is vetődött a mexikói mellé, majd hamarosan Verstappent próbálta megelőzni. Eközben mindkét Red Bull-lal koccant egy kicsit a monacói.
Mivel Perez autója megsérült, az 5. kör végén a bokszba hívta őt a Red Bull Norris pedig Hamiltonnal vívott nagy csatát. A hétszeres világbajnok a 6. körben viszonylag könnyedén meg is előzte honfitársát, és feljött a 4. helyre. A 10. körben Sainz hibázott, Verstappen pedig ezt kegyetlen kihasználta, és megelőzte a spanyol pilótát.
A 12. körben aztán Verstappen defektet kapott, Sainz pedig vissza tudta előzni őt. A hollandot a Red Bull azonnal hívta is őt a bokszba, később azonban kiderült, Verstappen autója megsérült, és romlott az aerodinamikai terhelés az RB18-as hátuljánál.
A Ferrarik az élen nagyon közel autóztak egymáshoz, és mivel Sainz nem nagyon tudta fokozni a tempót, Lewis Hamilton egyre közelebb került hozzájuk. A 20. kör végén végül Sainzot a bokszba hívta a Ferrari, a spanyol a kemény keverékű gumikat kapta. A 24. körben Verstappent újra a bokszba hívták, a kemény keverékű gumikat kapta a verseny utolsó szakaszára.
Leclerc a 25. kör végén érkezett kerékcserére, így Lewis Hamilton vehette át a vezetést. Leclerc a kemény keverékű abroncsokat kapta a bokszban, így a Ferrari már nem tervezett újabb kerékcserét. Leclerc Sainz mögé, a 3. helyre jött vissza.
CSAPATUTASÍTÁS A FERRARINÁL
Hamilton sokáig adós volt kerékcseréjével, és 18 másodperc körüli előnyben volt a Ferrarikkal szemben. Mivel egy kerékcseréhez nagyjából 19 másodperc szükséges, a maranellóiak pengeélen táncoltak. Végül a 31. körben megkérték Sainzot arra, engedje el maga mellett Leclerc-t, hogy ne veszélyeztessék a győzelmet.
Hamilton végül a 33. kör végén érkezett kerékcserére, a verseny utolsó szakaszára pedig a kemény keverékű abroncsokat kapta. A brit pilóta a 3. helyre jött vissza, 3 másodperccel lemaradva Sainztól. A 37. körben Ocon megelőzte az autójával küszködő Verstappent, és feljött a 8. helyre. Két körrel később viszont Ocon autója lelassult, így az Alpine francia pilótája kénytelen volt leparkolni.
BIZTONSÁGI AUTÓ, MAJD PARÁDÉS KÜZDELEM
Mivel a francia rossz helyen állt meg, pályára kellett küldeni a biztonsági autót, ezt kihasználva pedig Sainz, Hamilton és Perez is érkezett a bokszba, mindannyian lágy keverékű gumikat kaptak. Leclerc viszont kint maradt a kemény keverékű abroncsokkal.
A Safety Car a 42. kör végén hagyta el a pályát, Sainz pedig keményen támadta Leclerc-t, és meg is előzte a monacóit. Közben Perez is agresszíven megérkezett Hamilton mögé, és meg is előzte a Mercedest, hamarosan pedig már ott loholt Leclerc nyakán. Leclerc a kemény gumikkal nehezen tudta tartani a mögötte friss gumikkal érkező Perez – Hamilton duót. Ők hárman aztán elképesztő küzdelmet vívtak egymással, Perez és Hamilton is el tudott menni Leclerc mellett, a Ferrari monacói versenyzője azonban Hamiltont vissza tudta előzni.
A 49. körben Hamilton újabb támadást indított Leclerc ellen, el is ment a Ferrari mellett, és bár a monacói vissza tudott jönni elé, a Mercedes hétszeres világbajnoka végül átvette a 3. helyet. Leclerc-t a futam utolsó köreiben Fernando Alonso támadta, a spanyol azonban végül nem tudta megelőzni a Ferrari pilótáját.
Mick Schumacher közben a lágy gumikon keményen támadta Verstappent, ám be kellett érnie a 8. hellyel, így is megszerezte azonban első F1-es pontjait.
A rendkívül izgalmas Brit Nagydíjat végül Carlos Sainz nyerte meg Sergio Perez és Lewis Hamilton előtt. Pontszerző helyen zárt még Leclerc, Alonso, Norris, Verstappen, Schumacher, Vettel és Magnussen is. A leggyorsabb kört az utolsó körben Lewis Hamilton futotta meg.
A Forma-1-es világbajnoki sorozat jövő hétvégén folytatódik az Osztrák Nagydíjjal.
A Brit Nagydíj végeredménye:
Poz. # Versenyző Csapat Körök Kül. 1. 55 Carlos Sainz FERRARI 52 1:21:20.440 2. 11 Sergio Perez RED BULL 52 +3.779 3. 44 Lewis Hamilton MERCEDES 52 +6.225 4. 16 Charles Leclerc FERRARI 52 +8.546 5. 14 Fernando Alonso ALPINE 52 +9.571 6. 4 Lando Norris MCLAREN 52 +11.943 7. 1 Max Verstappen RED BULL 52 +18.777 8. 47 Mick Schumacher HAAS 52 +18.995 9. 5 Sebastian Vettel ASTON MARTIN 52 +22.356 10. 20 Kevin Magnussen HAAS 52 +24.590 11. 18 Lance Stroll ASTON MARTIN 52 +26.147 12. 6 Nicholas Latifi WILLIAMS 52 +32.511 13. 3 Daniel Ricciardo MCLAREN 52 +32.817 14. 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI 52 +40.910 NC 31 Esteban Ocon ALPINE 37 Kiesett NC 10 Pierre Gasly ALPHATAURI 26 Kiesett NC 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO 20 Kiesett NC 63 George Russell MERCEDES 0 Kiesett NC 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO 0 Kiesett NC 23 Alexander Albon WILLIAMS 0 Kiesett