Sainz már a szombati időmérőn is remekelt: a nehéz körülmények közepette megszerezte a rajtelsőséget, a vasárnapi futamon azonban nehezen tudta tartani csapattársa, Charles Leclerc tempóját, így a futam egy pontján a Ferrari arra kérte őt, engedje el maga mellett a monacóit.
Az Esteban Ocon leálló autója miatt pályára küldött biztonsági autó azonban döntésre kényszerítette a Ferrarit: az olaszok úgy döntöttek, az élen haladó Leclerc-rel megtartják az első helyet, míg Sainzot a bokszba hívják friss lágy keverékű gumikért. Leclerc végül nem tudta tartani a mögötte új abroncsokkal érkező versenyzőket, így csak a 4. helyen ért célba, miközben Sainz megnyerte a futamot.
„Az érzéseim nem változtak vasárnap óta, nagyon elégedett vagyok Carlos teljesítményével, nemcsak azzal, amit a versenyen mutatott, hanem azzal is, amit egész hétvégén láttunk tőle” – mondta Mattia Binotto hétfőn. „Folyamatosan nőtt az önbizalma, és jól kezelte a nehéz körülményeket is. Csak idő kérdése volt az első győzelem, kezdettől fogva tudtuk ezt, és nemcsak neki volt fantasztikus, hanem nekünk is csapatként.”
A Ferrari első embere hozzátette, természetesen tudja, Leclerc mennyire csalódott a végeredmény miatt, hiszen a fiatal pilóta megérdemelte nyerte volna meg a futamot, ha nem küldik pályára a Safety Cart.
„Meg tudom érteni a frusztrációját. Amikor az ember kényelmesen vezeti a versenyt, és néhány kör van csak hátra, de aztán nem nyer, az természetesen kiábrándító. De Charles csalódottsága a mi csalódottságunk is: együtt nyerünk, együtt veszítünk. Ugyanolyan frusztráltak vagyunk az eredménye miatt, mint ő maga, hiszen lenyűgözően vezetett, és ismét megmutatta, milyen erős versenyző. Charles megérdemelten nyerte volna a versenyt, ha nem lett volna a biztonsági autó.”
Binotto említést tett arról is, miért nem kérték már a futam első etapjában Sainzot arra, hogy engedje el maga mellett a szemmel láthatóan jobb tempóval rendelkező Leclerc-t.
„A válasz igazán egyszerű: nem volt szükséges megtennünk azon a ponton, és bőven volt idő meghozni ezt a döntést. A prioritás mindig az volt, hogy maximalizáljuk a helyzetet a legjobb csapateredmény érdekében. Csak akkor kell cselekednünk, ha ez a cél veszélyben van. És ezt meg is tettük a második etapban, és megcseréltük az autókat, amikor Carlos nem volt elég gyors, az ellenfelek pedig zárkóztak fel.”
A Ferrari csapatfőnöke a futam legvitatottabb pontjáról is beszélt, egészen pontosan arról, hogy a biztonsági autó pályára hajtásakor miért nem hívták ki Leclerc-t friss abroncsokért, miközben Sainzot igen.
„Ebben a pillanatban annak volt értelme, hogy a versenyben vezető autót priorizáljuk azzal, hogy megóvjuk a pályapozíciót. Semmi szokatlan nincs ebben a stratégiában, mindig a vezető autót részesítjük előnyben, így ezt tettük Charles-lal ebben a helyzetben. Frissebb gumikon volt a verseny ezen pontján, és ha kiállt volna a bokszba, az ellenfelek épp az ellenkezőjét tették volna, és pozíciót nyertek volna a pályán a szinte új kemény keverékű gumikon. Gondoljunk csak bele Lewis Hamilton helyzetébe a tavalyi szezonzárón, Abu Dhabiban, amikor kint maradt a pályán.”
„Ugyanakkor viszont úgy döntöttünk, hogy Carlosszal az ellenkező stratégiát hajtjuk végre, hogy minden lehetőséget levédjünk. Ha nem osztottuk volna meg így a taktikákat, azt kockáztattuk volna, hogy elveszítjük a versenyt, és az ellenfelek kezére játsszuk a győzelmet.”
A biztonsági autós periódust követően a Ferrari arra kérte Sainzot, maradjon le Leclerc-ről, hogy a monacói a használt kemény keverékű gumikkal ne váljon sebezhetővé – a spanyol azonban megtagadta mindezt. Binotto elárulta, Sainz helyesen cselekedett.
„Egyáltalán nem, Carlos nem hagyta figyelmen kívül a csapat utasítását” – magyarázta a csapatfőnök. „Világossá tette számunkra, hogy meg kell védenie magát a hátulról érkező nyomással szemben, és így védte azt a célunkat is, hogy elöl maradjunk. Csapatként abszolút értékeljük ezt, és mindannyian egyetértettünk. Ezen információ nélkül tudom, miképp lehet úgy tekinteni Carlosra, mint aki nem csapatjátékos. De pár körrel korábban mindenféle hezitálás és panaszkodás nélkül belement abba, hogy megcseréljük a pozíciókat, ezzel egyértelműen demonstrálva, hogy a csapatot helyezi az első helyre.”
A Forma-1 mezőnye ezen a hétvégén Ausztriában vendégeskedik majd, és még júliusban megrendezik a Francia Nagydíjat, illetve a Magyar Nagydíjat.
„Három kihívást jelentő verseny következik a nyári szünet ettől, és ahogy Silverstone is megmutatta, minden verseny kiszámíthatatlan” – mondta Binotto. „Meg fogunk bizonyosodni arról, hogy autóink készen állnak a kihívásra, és erős csapatként állunk majd rajthoz.”