Bevált az új szárny, a Ferrari ledolgozta hátrányát a Red Bull-lal szemben - F1VILÁG.HU

Bevált az új szárny, a Ferrari ledolgozta hátrányát a Red Bull-lal szemben

HIRDETÉS
A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto szerint sikerült ledolgozniuk azt a hátrányt a Red Bull Racinggel szemben, amit a DRS-zónákban szenvedtek el az osztrákokhoz képest.
Charles Leclerc races during the FIA Formula One World Championship 2022 in Spielberg, Austria on July 10, 2022

A két bajnokaspiráns csapat nagyon eltérő karakterisztikájú autóval vágott neki a 2022-es szezonnak, noha a köridők tekintetében nagyon apró különbségek választották el őket egymástól. A Ferrari főleg a lassú- és közepesen gyors kanyarokban volt erős, míg a Red Bull egyértelműen előnyben volt a padlógázas fordulókban, no meg persze az egyenesekben.

A világbajnokság előrehaladtával azonban természetesen mindkét istálló igyekezett dolgozni a gyengeségein, a teljesítményükben rejlő dinamika pedig valamelyest átalakult. Ez egyértelműen látszott a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon is, ahol a Ferrari ugyanolyan gyors tudott lenni az egyenesekben, mint a Red Bull.

Az olasz istállónál azt mondják, a Kanadai Nagydíjon első ízben bevetett alacsony légellenállású hátsó szárnnyal sikerült lefaragniuk azt a hátrányt, amit a DRS-zónákban szenvedtek el a Red Bullhoz képest.

„Hátrányban voltunk a Red Bullhoz képest a végsebesség tekintetében – ez nem is kérdés. Főleg a DRS-zónákban” – magyarázta Mattia Binotto csapatfőnök arra a kérdésre, hogy változtak-e az erőviszonyok a Red Bull és a Ferrari között.

„Ami a DRS-ük erejét illeti a miénkhez képest, mi rengeteget dolgoztunk ezen. Szóval előre tudtunk lépni annak az új hátsó szárnynak köszönhetően, amit először Kanadában vetettünk be Charles-lal, majd az Egyesült Királyság óta mindkét autónkon fent van. Ezzel az új hátsó szárnnyal szerintem egész egyszerűen sikerült csökkentenünk a hátrányunkat a sebesség tekintetében. Úgy vélem, még mindig egy kis előnyben vannak, de nagyon kicsi ez az előny, már-már elhanyagolható.”

Az új hátsó szárny ráadásul lehetővé tette a Ferrari számára azt, hogy ne kelljen kompromisszumokat kötnie a gumikezelés tekintetében – az ugyanis a maranellói istálló egyik erősségének számít idén.

Binotto szerint a kigyorsításokon nincs nagy különbség a Red Bull és a Ferrari között, Charles Leclerc és Carlos Sainz viszont képesek voltak kihasználni azt, hogy autóik jobb tapadással rendelkeztek.

„A motorerőt igénylő kanyarokban nagyon közel vagyunk egymáshoz. A tapadást igénylő kanyarokban viszont előnybe tudunk kerülni. Azt gondolom, Ausztriában nemcsak az autó miatt voltunk gyorsak, hanem azért is, mert a két versenyzőnk fantasztikus hétvégét teljesített az autó egyensúlya, beállításai, illetve a gumik megértése és kezelése, valamint a pályán való vezetés szempontjából.” 

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Bevált az új szárny, a Ferrari ledolgozta hátrányát a Red Bull-lal szemben
Hamilton gratulált Verstappennek, saját magával nem elégedett
Mercedes-show Las Vegasban: Russell győzött, Verstappen négyszeres világbajnok!
Colapinto rajthoz állhat Las Vegasban!
Tsunoda nem tudja, mivel bizonyíthatna még a Red Bullnak

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!