A két bajnokaspiráns csapat nagyon eltérő karakterisztikájú autóval vágott neki a 2022-es szezonnak, noha a köridők tekintetében nagyon apró különbségek választották el őket egymástól. A Ferrari főleg a lassú- és közepesen gyors kanyarokban volt erős, míg a Red Bull egyértelműen előnyben volt a padlógázas fordulókban, no meg persze az egyenesekben.
A világbajnokság előrehaladtával azonban természetesen mindkét istálló igyekezett dolgozni a gyengeségein, a teljesítményükben rejlő dinamika pedig valamelyest átalakult. Ez egyértelműen látszott a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon is, ahol a Ferrari ugyanolyan gyors tudott lenni az egyenesekben, mint a Red Bull.
Az olasz istállónál azt mondják, a Kanadai Nagydíjon első ízben bevetett alacsony légellenállású hátsó szárnnyal sikerült lefaragniuk azt a hátrányt, amit a DRS-zónákban szenvedtek el a Red Bullhoz képest.
„Hátrányban voltunk a Red Bullhoz képest a végsebesség tekintetében – ez nem is kérdés. Főleg a DRS-zónákban” – magyarázta Mattia Binotto csapatfőnök arra a kérdésre, hogy változtak-e az erőviszonyok a Red Bull és a Ferrari között.
„Ami a DRS-ük erejét illeti a miénkhez képest, mi rengeteget dolgoztunk ezen. Szóval előre tudtunk lépni annak az új hátsó szárnynak köszönhetően, amit először Kanadában vetettünk be Charles-lal, majd az Egyesült Királyság óta mindkét autónkon fent van. Ezzel az új hátsó szárnnyal szerintem egész egyszerűen sikerült csökkentenünk a hátrányunkat a sebesség tekintetében. Úgy vélem, még mindig egy kis előnyben vannak, de nagyon kicsi ez az előny, már-már elhanyagolható.”
Az új hátsó szárny ráadásul lehetővé tette a Ferrari számára azt, hogy ne kelljen kompromisszumokat kötnie a gumikezelés tekintetében – az ugyanis a maranellói istálló egyik erősségének számít idén.
Binotto szerint a kigyorsításokon nincs nagy különbség a Red Bull és a Ferrari között, Charles Leclerc és Carlos Sainz viszont képesek voltak kihasználni azt, hogy autóik jobb tapadással rendelkeztek.
„A motorerőt igénylő kanyarokban nagyon közel vagyunk egymáshoz. A tapadást igénylő kanyarokban viszont előnybe tudunk kerülni. Azt gondolom, Ausztriában nemcsak az autó miatt voltunk gyorsak, hanem azért is, mert a két versenyzőnk fantasztikus hétvégét teljesített az autó egyensúlya, beállításai, illetve a gumik megértése és kezelése, valamint a pályán való vezetés szempontjából.”