Az olasz istálló bombaformában kezdte pénteken a hungaroringi versenyhétvégén, az időmérőn, a hűvösebb időjárási körülmények között azonban alulmaradtak George Russell-lel szemben. Az olaszok mégis optimistán várták a futamot a szabadedzéseken látott versenytempó alapján.
Sokáig úgy tűnt, Charles Leclerc-nek össze is jöhet a győzelem a Hungaroringen, a Ferrari azonban egyelőre érthetetlen módon a kemény keverékű abroncsokat szerelte fel autójára a futam második szakaszára, miközben a Red Bullnál és a Mercedesnél is úgy látták, ezek a gumik lényegében alkalmatlanok a hűvös időjárási körülmények miatt. Az eredményt pedig jól ismerjük: Max Verstappen sima győzelmet szerzett Mogyoródon, Charles Leclerc-nek pedig be kellett érnie a 6. hellyel, miközben csapattársa, Carlos Sainz a 4. pozícióban futott be.
Bár Mattia Binotto csapatfőnök azt elismerte, nem taktikáztak jól Leclerc esetében, és nem kellett volna használniuk a kemény gumikat, véleménye szerint semmiképp sem lett volna esélyük legyőzni Max Verstappent és a Red Bullt.
„Nem gondolom” – válaszolta Binotto arra a kérdésre, hogy szerinte a Ferrari nyerhetett-e volna Magyarországon. „Ami hiányzott, az a sebesség és a tempó. Kétlem, hogy nyerhettünk volna, ennek okai viszont nem tudom.”
„Mert az első 13 verseny alatt most először fordult elő, hogy nem volt meg a sebességünk ahhoz, hogy nyerjünk. Először a teljesítményünket kell megvizsgálnunk, hogy megértsük a helyzetet. Meggyőződésem, hogy amint ezt megértjük, kiderítjük azt is, hogy a gumik miért nem működtek megfelelően.”
A csapat versenyzője, Carlos Sainz elismerte, meglepetésként érte őket az, hogy a vasárnapi futamon nem tudtak jó tempót autózni.
„Ha a pénteki tempó alapján kellene megítélnem, akkor sima kettős győzelmet kellett volna szereznünk” – mondta a spanyol. „De vasárnap minden egyes körben küszködtem. Nem volt meg az autó egyensúlya. Nem tudtam nyomni neki, mert elszálltak a lágy gumik. Rengeteget küszködtem az autóval, és nem is lep meg, hogy 4. lettem, mert nagyon rosszul éreztem magam az autóban.”
Sainz azt mondja, nem a stratégia, hanem a teljesítmény az, amit meg kell érteniük a hungaroringi hétvégével kapcsolatban.
„Az én tempómat a lágy gumikon össze lehet vetni Lewiséval [Hamilton], teljesen világos, hogy míg pénteken sokkal gyorsabbak voltunk, a versenyen lassabbak lettünk. Végül korán álltunk ki, mert elfogytak a lágyak, és talán a tempó nem volt rossz, de csak 15 körig, utána elkezdtünk degradálódni. Ki kell elemeznünk, hogy ezek a hőmérsékletek miért befolyásoltak minket ennyire.”
„Pénteken padlóig tudtam nyomni, és nem volt degradáció, ezúttal viszont nem tudtam nyomni neki, az első gumik pedig őrült módon degradálódtak.”