Már jó ideje tudni lehet, a Volkswagen Csoport két ismert márkája szemezget az F1-gyel, szereplésüket pedig a száguldó cirkusz új, 2026-tól érvényes motorszabályaitól tették függővé. Miközben a Porsche projektjéről rengeteget lehetett hallani az elmúlt hónapokban, miután a stuttgartiak a Red Bull Racinggel terveznek szövetségre lépni, az Audi több meglévő F1-es istállóval is tárgyalt.
Kezdetben a McLarenbe próbálta bevásárolni magát a német vállalat, a wokingiakkal azonban nem jutottak egyezségre. A hírek szerint egyeztetések folytak az Aston Martinnal és a Williamsszel is, ám várhatóan az Audi a Sauberrel lép majd szövetségre 2026-tól, ezt azonban egyelőre még nem erősítették meg.
A pénteki sajtótájékoztatón viszont elhangzott, az Audi neuburgi központjában már fél éve elkezdődtek a munkálatok, jelenleg 120 szakember dolgozik a motorrészlegen, de hamarosan már 300 szakemberrel készülnek a 2026-os csatlakozásra. Az infrastruktúra folyamatosan fejlődni fog a következő hónapokban, és több különálló vállalatot is létrehoztak a V6-os erőforrás fejlesztéséhez. Az Audi Sport Forma-1-es projektjét Adam Baker vezeti majd, aki Audihoz való 2021-es csatlakozása előtt három évig az FIA-nál, majd korábban a BMW-nél dolgozott.
„A Forma-1-es hajtáslánc fejlesztéséhez és gyártásához építeni fogunk motorsportban dolgozó alkalmazottaink értékes szakértelmére, emellett pedig tovább invesztálunk motorsport-központunkba, és magasan képzett szakembereket szerződtetünk” – fogalmazott Julies Seebach, az Audi Sport ügyvezető igazgatója.
Az Audi vezetősége kiemelte, a Forma-1-hez való csatlakozás előfeltétele volt, hogy a száguldó cirkusz fenntarthatóbbá és költséghatékonyabbá váljon – ez pedig az új motorszabályokkal megvalósul. A száguldó cirkusz ráadásul ambiciózus célokat tűzött ki maga elé: 2030-ra karbonsemlegessé szeretne válni, az Audi szerint tehát ez a tökéletes alkalom az F1-es debütáláshoz.
„Fontos pillanat ez a sportágunk számára, mely megmutatja azt a hatalmas erőt, amivel rendelkezünk a globális platformon, és ami folyamatosan növekszik” – mondta Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök vezérigazgatója az Audi bejelentése kapcsán. „Egyúttal komoly elismerése annak, hogy 2026-os, fenntartható üzemanyagokat használó hibrid motorjaink jelentik a jövő megoldását az autóipar számára. Alig várjuk már, hogy lássuk az Audi logóját a rajtrácson, és hamarosan további részleteket tudunk majd meg terveikkel kapcsolatban.”
A pénteki sajtótájékoztatón elhangzott az is, az Audinak nincs szüksége arra, hogy bevételi forrásként tekintsen az F1-es szereplésre. Az Audi a hivatalos tájékoztatás szerint az év végéig erősíti majd meg, hogy melyik jelenlegi istállóval lép szövetségre.