Miközben az Audi a Belga Nagydíj előtt hivatalosan is bejelentette, az új motorszabályok 2026-os bevezetésével egyidőben megérkezik a Forma-1-be, testvérmárkája, a Porsche egyelőre nem erősítette meg részvételét. Pedig az új erőforrásokra vonatkozó regulákat már augusztusban közzétette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), és minden jel arra utalt, a Red Bull-lal is sikerül megegyezni.
Az energiaital-gyárosok elmúlt hetekben mutatott kommunikációja viszont egészen másra utal – Christian Horner csapatfőnök még múlt hétvégén azt mondta, nincs megállapodás a stuttgartiakkal, és akár lesz együttműködés, akár nem, ők biztosan saját motort gyártanak Milton Keynes-i kampuszukon.
A Porsche és a Red Bull együttműködése természetesen továbbra is beszédtémát szolgáltat, Horner pedig Zandvoortban világossá tette, vannak a megállapodásnak bizonyos aspektusai, melyekkel kapcsolatban nem hajlandóak a kompromisszumra. A szakember szerint most a Porsche térfelén pattog a labda: vagy elfogadják a feltételeiket, vagy elsétálnak.
„El kell dönteniük, hogy csatlakozni akarnak-e a bulihoz, vagy sem” – szögezte le Horner. „Ennek az együttműködésnek illeszkednie kell abba a kultúrába, ahogy mi hozzáállunk a versenyzéshez.”
Horner szerint nagyon fontos, hogy a Red Bull megtartsa azt a függetlenséget, mely hozzásegítette őket a világbajnoki címekhez a Forma-1-ben.
„A Red Bull mindig is egy független csapat volt. Ez az egyik erősségünk, ez a gerince annak, amit elértünk, ez kell ahhoz, hogy gyorsan tudjunk lépni. Szerves részét képezi a DNS-ünknek. Nem egy vállalati működtetésű szervezet vagyunk, és ez az egyik erősségünk abban, ahogy működtetjük a versenycsapatot. Ez abszolút előfeltétele a jövőnek.”
A Red Bull továbbra is gőzerővel dolgozik a 2026-os szabályoknak megfelelően épülő motorján, melynek kezdeti verzióját a nyári szünet előtt már tesztelték is a próbapadon. Ha ugyanis nem jön össze az együttműködés a Porschéval, más gyártóval még szövetkezhetnek – de akár egyedül is motorgyártóvá válhatnak.
„Azt gondolom, mindenféle partnerségnek bármely gyártóval vagy partnerrel illeszkednie kell a Red Bullhoz. Egy izgalmas új fejezetnek vágunk most neki. Fenomenális tehetségek csatlakoztak már a vállalathoz, szóval rendben vagyunk. Idővel pedig majd kiderül, hogy bevonunk-e egy partnert a programba, vagy – a jelenlegi terveknek megfelelően – saját magunk folytatjuk.”
A Red Bull egyébként még a nyáron jelentette be, hogy az F1-ből hivatalosan 2021 végén kivonult Hondával 2025 végéig folytatja együttműködését, tehát egészen addig a japán gyártó erőforrásait használja a Forma-1-ben, amit ráadásul Szakurában gyártanak. Mindeközben pedig a Honda nem zárta ki annak lehetőségét, hogy néhány éven belül visszatér a királykategóriába…