Az FIA azt követően jelezte, hogy vizsgálja a 22 éves versenyző IndyCarból való átcsábításának lehetőségét, hogy a Red Bull nyitott volt Pierre Gasly elengedésére az Alpine-hoz, amennyiben az AlphaTauriban az amerikait versenyeztetheti. Az F1 pár éve már egyébként is szemezett Hertával, aki fiatal amerikai tehetségként tovább fokozhatja az USA-ban a sport iránti érdeklődést, ám a pilóta nem rendelkezik a szuperlicenszhez szükséges 40 ponttal az IndyCarban elért eredményei révén – csupán 32-t tud felmutatni.
A Forma-1-ben viszont egyre többen szólalnak fel az ellen, hogy az FIA kivételt tegyen Hertával, elmondásuk szerint ugyanis semmi rendkívüli körülmény nem áll fenn esetében, amit enyhítő tényezőként lehetne számításba venni. Toto Wolff a Mercedestől, Frederic Vasseur az Alfa Romeótól, Mike Krack az Aston Martintól és Günther Steiner a Haastól mind utalást tettek arra, hogy a sport által kidolgozott ranglétra értelmét sodorná veszélybe, ha az FIA saját szabályaival szembemenve tenne kivételt valakivel.
A monzai hétvégén a Ferrari részéről Mattia Binotto is beállt az ellenzők sorába, így már szinte mindenki kifejezte ellenérzését a Hertával kapcsolatban álló csapatokon, a McLarenen és a Red Bullon kívül. Mi több, a napokban az F1 ügyvezető igazgatója is jelezte, hogy a szuperlicensz pontrendszerét tiszteletben kell tartani.
A Motorsport az FIA egy szóvivőjét idézi, aki szintén a nemleges válaszra tett utalást a Herta-kérdésben. „Az FIA döntésére egyetlen csapat sem tud nyomást gyakorolni a szuperlicenszpontok ügyében. Az FIA elnöke elkötelezte magát a következetes irányítás mellett, mi pedig ehhez tartjuk magunkat.”
Ha Colton Herta jövőre nem debütálhat az F1-ben, az minden bizonnyal azt vonja majd maga után, hogy az AlphaTauri nem engedi át Gaslyt az Alpine-nak, a francia csapatnak így máshol kell keresgélnie – ami Daniel Ricciardo mezőnyben maradásának esélyét is növeli. Herta ettől még aligha fog eltűnni az F1-es csapatok kívánságlistájáról, viszont tovább kell majd gyűjtögetnie a pontokat, és mivel el is évül számára néhány, jövőre alighanem már az első két hely valamelyikén kell majd zárnia az IndyCar tabelláján, hogy elérje a 40 egységet. Hacsak az FIA nem változtat addig az IndyCart meglehetősen alulértékelő pontrendszerén.