Az olasz gumigyártó a csapatokkal szorosan együttműködve dolgozik a jövő évi gumikon, Mario Isola, a Pirelli motorsport-igazgatója pedig elárulta, új lehetőséget kaptak arra, hogy a mezőny tagjai letesztelhessék a 2023-as termékeket.
„Lehetőségünk lesz használni a második szabadedzést, ami nem 60, hanem 90 perces lesz, és mind a 20 autó másféle terv szerint dolgozhat” – mondta a szakember. „Mint mindig, most is vakon lesznek, szóval nem fogják tudni, hogy mit is tesztelnek. De nagyon fontos számunkra, hogy új lehetőségeket találjunk a tesztelésre, mivel nagyon sűrű a naptár a jövő évi 24 versennyel.”
„Nem akarom azt mondani, hogy majdhogynem lehetetlen lesz helyet találni a tesztelésre, de az európai szezon rövidebb lesz. A versenyek utáni kedd és szerda nehézkes, szóval új lehetőségeket kell találnunk.”
Isola elárulta, Szuzukában és Austinban minden csapat számára megszabják majd a futástervet, és minden istálló ugyanannyi kört fog teljesíteni.
„Az a tervünk, hogy megadjuk nekik a futástervet azzal a kilométerszámmal, ami hasonló, mint amit egy átlagos második szabadedzésen teljesítenek. Minden csapat ugyanannyi kört fog megtenni számukra ismeretlen prototípusokkal. Próbálunk nem változtatni túl sokat a konstrukción ezen a teszten, hiszen az autókat az adott hétvégére fogják beállítani. Szóval együtt dolgozunk a csapatokkal, megpróbálunk okos megoldásokat találni, hogy lehetőséget adjunk nekik a tesztelésre, és ne zavarjuk meg túlságosan a hétvégéjüket.”