A szezon során minden versenyző legfeljebb három V6-os erőforrást használhat fel egy idényen belül, és szinte biztos, hogy nem lesz olyan versenyző idén, akit nem kell megbüntetni motorkomponens-csere miatt. Számos csapat Spában és Monzában döntött úgy, hogy új elemeket épít autójába, ezen pályákon ugyanis van lehetőség az előzésre, így a hátrébbról való felzárkózásra. Az Olasz Nagydíjon pedig még a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) is fejtörést okozott, hogy a rengeteg rajtbüntetés után meghatározza a végleges rajtsorrendet.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto szerint egyrészt azt kellene végre tisztázni, hogy miképp is alakítják ki a rajtsorrendet az ilyen esetekben, de szerinte meg kellene fontolni azt is, hogy növeljék a felhasználható motorok számát.
„Azért tartott olyan sokáig publikálni a rajtrácsot, mert kétségkívül eltérőek az értelmezések, a szabályzat pedig nem elég világos” – mondta a szakember. „Ez olyasvalami, amit meg kell oldani a jövőre nézve. Szerintem nemcsak azt, ahogy a rajtpozíciókat meghatározzuk a büntetések alapján, mert úgy gondolom, a büntetések mennyisége is túl sok.”
„Nehéz megértenie azt egy rajongónak, hogy lát egy autót a pole-ban, ami aztán nem a pole-ból rajtol, mert rajtbüntetést kapott. Szóval talán a versenyzőnkénti erőforrás-mennyiség túl alacsony ebben a szakaszban ahhoz, amit elértünk. Talán át kellene gondolni ezt a következő idényekre.”