2022-ben nagy kihívások előtt álltak a Forma-1 csapatai, hiszen a királykategória szabályrendszere teljesen átalakult. Miközben természetesen mindenki igyekezett egy meglehetősen meredek tanulási görbe mentén fejleszteni autóján, a 141,2 millió dolláros éves költési limit bizony komoly keretek közé szorította a mezőnyt.
Ehhez képest szemmel látható, hogy a két élcsapat, a Red Bull és a Ferrari el tudott lépni a többiektől, és autóikkal már-már a 2021-es versenygépek teljesítményét tudják nyújtani. James Key, a McLaren technikai igazgatója szerint ez lenyűgöző eredmény.
„Ami meglepett engem, hogy elméletben ugyanazzal a kasztniteljesítménnyel a 2022-es autóknak két másodperccel lassabbnak kellene lenniük a 2021-es autóknál, de nem ez a helyzet. Az autók most már nagyon közel vannak a 2021-es teljesítményszintekhez, egyesek el is érték azt, ami megmutatja, milyen minőségi csapatok vannak ebben a sportban” – mondta a szakember.
„Egy kicsit meglepett az, hogy két csapat hogyan tudott extra teljesítményt találni a többiekhez képest. Az év elején szorosabb volt a mezőny, de elkezdet szétnyúlni most. Azt kell mondjam, a Ferrari és a Red Bull kiváló munkát végzett azzal, hogy jobban ki tudta aknázni a regulákat. Ez is azt mutatja, hogy hiába van költségplafon, ha nagy csapat vagy kiterjedt infrastruktúrával, rengeteg tudással, és sok éven át módszeresen építkeztél, az még mindig sokat számít. A büdzsét tekintve kiegyenlített a mezőny, abban a tekintetben viszont nem, hogy honnan kezdtük – ez kiváló referenciapontot ad nekünk.”
A McLaren jelenleg az 5. helyet foglalja el a konstruktőri versenyben, 18 ponttal lemaradva az Alpine-tól.