Az FIA számos különböző zászlójelzéssel kommunikál a Forma-1-es versenyek során, ezek közül a fekete-narancs színű a meglehetősen ritkán előforduló jelzések közé tartozik. A legtöbb pilóta csak elvétve találkozik ezzel a színkombinációval, amikor az autója sérülése miatt az FIA biztonsági okból bokszkiállásra szólítja fel őt. Ennek ellenére Kevin Magnussen a múlt hétvégi Szingapúri Nagydíjon idén immár harmadik alkalommal találkozott a jelzéssel, miután az első körben megsérült az első szárnyának bal oldala. A szárnyvéglap meghajolva, de stabilan állt a helyén, ennek ellenére a versenyirányítás kiintette Magnussent, aki a 12. pozícióból az utolsóra esett vissza.
„Apró sérülés volt, semmiség. Fekete-narancs zászlót kaptam, aminek szerintem nem volt értelme, mivel az elem nem akart leesni. Semmilyen biztonsági kockázatot nem jelentett, meg sem moccant. A tizenkettedik helyen végeztünk a felesleges extra kiállással, ami frusztráló” – fogalmazott a dán, aki a legutóbbi két alkalommal, Kanadában és Magyarországon is az első szárny sérülése miatt kényszerült kiállni.
Günther Steiner csapatvezető elmondása szerint már korábban jelezték az FIA felé, hogy ilyen esetekben semmi szükség a zászlójelzésre.
„Kiábrándító futam volt, mivel reális esélyünk mutatkozott a pontszerzésre. Harmadik alkalommal kaptunk fekete-narancs zászlót Kevin elsőkörös ütközése miatt, amire semmi szükség nem volt. Az utóbbi két eset során nyilvánvalóvá tettük a helyzetet az FIA számára, de sarokba szorultunk.”