A Forma-1 szabályai szerint egy idényen belül legfeljebb három V6-os erőforrást lehet büntetlenül felhasználni, ezt azonban a legtöbb csapat már számos motorkomponens esetében túllépte. Közéjük tartozik a Ferrari is, mely a bajnokság hajrájában újabb motorcserét hajt végre a megbízhatóság, illetve ebből fakadóan a teljesítmény oltárán.
A Motorsport.com című lap olasz kiadása szerint Charles Leclerc egy vadonatúj erőforrást kap majd, mely már olyan megoldásokat tartalmaz, amelyeket a Ferrari 2023-ban használ. Az olasz csapatnak így lehetősége lesz arra, hogy a szezon utolsó négy versenyhétvégéjén alaposan letesztelje újításait, és adatokat gyűjtsön.
Hivatalosan egyébként nem lehet fejleszteni már a V6-os erőforrásokon, a megbízhatóság növelése érdekében viszont bizonyos módosításokat el lehet végezni – ehhez viszont a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) külön engedélye szükséges. A motorcsere miatt Charles Leclerc a hétvégi Amerikai Nagydíjon 5 rajthelyes időbüntetést kap majd.
Az Enrico Gualtieri vezette technikai csoport rendkívül keményen dolgozott Maranellóban azért, hogy növelje a Ferrari-motor megbízhatóságát, ezért új megoldásokat vezet be – mely főleg a felhasznált anyagokra vonatkozik. Az olasz sajtó információi szerint a Ferrari az új erőforrással az eddiginél agresszívebb motorbeállításokkal dolgozhat majd, így kihasználhatja az új hibrid rendszer előnyeit. A Belga Nagydíjon bevetett ERS-rendszerrel több kilót spórolt a csapat, a teljes potenciált azonban mostanáig nem tudták kihozni belőle a teljesítmény szempontjából.
Leclerc-nek egyébként már nincs esélye a világbajnoki címre 2022-ben, azt ugyanis a másfél héttel ezelőtti Japán Nagydíjon Max Verstappen bebiztosította.