Azt már szeptember óta tudni lehet, hogy az ingolstadti vállalat az új motorformula bevezetésekor, tehát 2026-ban csatlakozik a száguldó cirkuszhoz motorgyártóként, az akkori bejelentéskor viszont azt még nem árulták el, hogy mely jelenlegi F1-es istállóval lépnek szövetségre. Sejteni lehetett persze, az Audi a Sauberrel dolgozik majd együtt, a svájci istálló ugyanis már hetekkel ezelőtt megerősítette, hogy az Alfa Romeóval való együttműködése 2023 végén befejeződik.
Az Audi végül szerdán tett bejelentést: megerősítették, a Sauber partnereként mutatkoznak be motorszállítóként a Forma-1-ben, így a svájci istálló az Audi gyári csapata lesz 2026-tól. A bejelentésből kiderül, míg az Audi V6-os erőforrása a gyártó neuburgi központjában készül majd, magát a versenyautót természetesen a Sauber fejleszti és gyártja majd Svájcban, hinwili létesítményében, emellett továbbra is ők működtetik majd a versenycsapatot.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy egy ilyen tapasztalt és kompetens partnert találtunk ambiciózus Forma-1-es projektünkhöz” – fogalmazott Oliver Hoffmann, az Audi AG igazgatósági tagja. „Jól tudjuk, hogy a Sauber Group a legkorszerűbb létesítményekkel, és tapasztalt csapattal rendelkezik, és meggyőződésünk, hogy közösen erős csapatot alkotunk majd.”
Az Audi és a Sauber nem ismeretlenek egymás számára, hiszen a német gyártó korábban rendszeresen használta a svájciak hinwili szélcsatornáját még a Le Mans-érában, illetve a DTM-es fejlesztések során.
„Az Audi a legjobb partner a Sauber Group számára” – nyilatkozta Finn Rausing, a Sauber Holding elnöke. „Egyértelmű, hogy a két vállalat ugyanazokat az értékeket és víziót osztja. Szeretnénk elérni közös céljainkat egy erős és eredményes partnerség keretében.”
Az Audinál egyébként jelenleg már több mint 120 alkalmazott dolgozik a Forma-1-es projekten, a bővítés pedig jelenleg is zajlik – úgy a szakemberek számát, mint a technikai eszközöket tekintve.
A tervek szerint a 2026-os szabályok szerint épülő V6-os erőforrást 2025-ben már egy valódi Forma-1-es autóban is tesztelni tudják, addig persze folyamatosak lesznek a próbapados futások a németországi központban.
A Sauber megerősítette, a következő három idény során még a Ferrari V6-os erőforrását használják a száguldó cirkuszban.