A most még Alfa Romeo néven szereplő istállóhoz az idei évben csatlakozott Valtteri Bottas, jelenlegi megállapodása pedig több évre szól a csapattal. A Sauber által működtetett istálló együttműködése 2023 végén ér véget az Alfa Romeóval, nemrég pedig bejelentették azt is, hogy 2026-ban az Audi az ő partnerükként érkezik majd meg az F1-be. Mindez azt jelenti, hogy a Sauber lényegében gyári csapata lesz majd az Audinak – maga az autó Hinwilben, a motor pedig Neuburgban készül majd.
A csapat jelenlegi versenyzője, Valtteri Bottas azt mondja, szívesen lenne még az istállónál akkor, amikor megkezdődik az új éra.
„Miért ne? 33 éves vagyok, szóval remélem, hogy még itt leszek!” – fogalmazott a finn, majd hozzátette, az Audi érkezése a csapat, illetve saját maga számára is motiváló lesz a következő években.
„Ha a teljes képet nézzük, ez egy óriási dolog. Nagy potenciál van a Sauberben az Audival közösen. Nem kétséges, hogy sikeresek akarnak lenni a jövőben. Jól akarnak szerepelni, és bizonyítani akarják komolyságukat.”
„Szóval azt gondolom, minden versenyző számára érdekes lenne az, hogy részese legyen ennek a projektnek – különösen nekem, hiszen már tagja vagyok a Saubernek. Szóval határozottan azt gondolom, hogy lehetséges, hogy itt leszek még akkor.”
Bottas pontosan tudja, sok munka vár rájuk, hogy versenyképesek legyenek, ugyanakkor úgy érzi, az Audi támogatása hozzásegítheti őket ahhoz, hogy közelebb kerüljenek az élcsapatokhoz.
„Van még tennivaló, ez nem kétséges. Ez tény. De nincs olyan messze, a létesítmények adottak. Néhány létesítmény, néhány gép lehet még jobb, ha a bajnoki győztes csapatokat nézzük. És egy kicsit kevesebben dolgoznak itt, legalábbis az alapján, amit tavaly láttam. De egy olyan gyártó támogatásával, mint az Audi, nem látom okát annak, hogy miért ne valósulhatnak meg. Sok múlik azon, hogy az Audi mennyire fogja segíteni ezt a csapatot, mielőtt hivatalosan megérkeznek gyártóként. A következő évre nyilván nem változik semmi, még az Alfa Romeóval leszünk. És persze reméljük, hogy jobb autónk lehet, mint idén. De utána már minden azon múlik, hogy 2024-től milyen támogatást kap a csapat. Ha az Audi hajlandó segíteni, és tényleg sokat segítenek, az erőforrás pedig jó lesz 2026-ra – amit jelenleg lehetetlen megjósolni –, akkor miért ne?”