Binotto 2019 óta volt csapatfőnöke a Ferrarinak, távozását pedig múlt héten jelentette be a patinás olasz istálló. A szakember 28 év után hagyja ott a Ferrarit, ahol bő két évtizeden át mérnökként tevékenykedett, és még 2022-ben is ellátta a technikai igazgatói teendőket. A hírek szerint Binotto szolgálataira több F1-es istálló is igényt tarthat: az 53 éves szakember hivatalosan december 31-én távozik a maranellóiaktól, ezt követően jó eséllyel több hónapos felmondási idejét tölti majd, ami azt jelenti, hogy egy darabig nem szerződhet másik csapathoz.
Binotto technikai szakértelme kétségkívül komoly érték lehet minden rivális istálló számára, Toto Wolff viszont úgy látja, túl komoly viták voltak kettejük között az elmúlt években ahhoz, hogy a svájci a Mercedeshez szerződjön.
„Úgy gondolom, túl sok tányértörés volt köztünk az elmúlt néhány év során ahhoz, hogy ez lehetséges legyen” – mondta Wolff a Forma-1 Beyond The Grid című podcastjében. „Ami a többi csapatot illeti, arról nem tudok nyilatkozni.”
„Az tény, hogy Mattia kívül-belül ismeri a Forma-1-et, és talán talál magának helyet egy csapatnál. Van néhány, amely célpont lehet számára. De Mattiának és nekem megvoltak a pillanataink az évek során, ez nem titok. Viszont konszolidálódott a helyzet 2022-ben. Sokkal jobb viszonyban vagyunk már.”
„De az mindig egyértelmű volt, hogy óriási nyomás nehezedik rá. Ha csapatfőnök vagy a Ferrarinál, jobb, ha van egy szerződésed a távozásra. Feltehetően bekövetkezett az elkerülhetetlen – viszont tovább kitartott, mint gondoltam.”
Azt egyelőre nem tudni, hogy ki veszi át Binotto helyét a Ferrarinál, ám a hírek szerint az Alfa Romeót irányító, Fred Vasseur pályázik a legnagyobb eséllyel a Ferrari csapatfőnöki székére. Wolff elárulta, hazudna, ha azt mondaná, nem kacérkodott el a gondolattal, amikor elkezdett az F1-ben dolgozni, hogy milyen lenne a legendás olasz csapatot irányítani.
„Aki azt mondja, hogy nem érdekelné az, hogy csapatfőnök legyen a Ferrarinál, az egyszerűen nem mond igazat” – ismerte el Wolff. „Nekem a mai napig meg kell csípnem magam, hogy elhiggyem, hogy a Daimler lehetőséget adott nekem arra, hogy ügyvezető partner és résztulajdonos legyek.”
„Olyasvalami ez, amire rendkívül büszke vagyok. Ugyanakkor viszont, ha a Ferrari is bejelentkezett volna, és valamilyen csoda folytán ilyen pozíciót ajánlott volna nekem, ugyanez lett volna a helyzet.”