A Honda az elmúlt évek során a Red Bull mindkét csapatával együttműködött a Forma-1-ben, ez a partnerség pedig a vállalat 2021 végi kivonulása után is folytatódott. A japánok ugyanis egészen az új motorformula 2026-os bevezetéséig ellátják erőforrásokkal a Red Bull Racinget és a Scuderia AlphaTaurit.
A napokban pedig kiderült, a Honda regisztráltatta magát a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA), érdeklődik ugyanis a 2026-os motorszabályok iránt – így jó esély van arra, hogy néhány év múlva vissza is térnek majd a száguldó cirkuszba.
Arra viszont már kevesebb esély mutatkozik, hogy egy esetleges visszatérés esetén a Honda újra a Red Bull partnere lesz majd. Az energiaital-gyárosok ugyanis saját motorrészleget alakítottak ki Milton Keynesben, 2026-tól pedig motorgyártóként is aktívan tevékenykednek majd a Forma-1-ben – habár nyitottak arra, hogy együttműködjenek egy külsős motorgyártó partnerrel. Ez a partner viszont jobbára csak az erőforrás elektromos részegségeiért lenne felelős, a Honda ezért inkább más csapatokkal léphet partnerségre – esetleg az AlphaTaurival, a Williamsszel, a McLarennel, vagy az Aston Martinnal.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, valamint Helmut Marko, az energiaital-gyárosok tanácsadója többször nyilatkozták már, nekik nem feltétlenül van szükségük motorgyártó partnerre, hiszen a teljes hajtáslánc házon belüli elkészítésére lehetőségük van.