Az amerikai autógyártó utoljára 2000 és 2004 között volt érdekelt a Forma-1-ben a Jaguar révén, komoly eredményeket azonban nem sikerült elérniük. Ugyanezen időszakban, 2003-ban és 2004-ben a Cosworth motorjai is a Ford nevét viselték a Jordannél.
Bár a Ford azóta nem sok érdeklődést mutatott a Forma-1 iránt, sajtóinformációk szerint a vállalat most annak lehetőségét térképezi fel, hogy szövetségre lép a Red Bull-lal. Az osztrák istálló elkötelezett amellett, hogy saját motort építsen az új motorszabályok 2026-os érkezésére, a Hondával kötött jelenlegi partnersége pedig 2025 végéig szól.
Miközben a Honda szintén fontolgatja az F1-es visszatérést 2021-es kivonulása után, úgy hírlik, a japánok nem a Red Bull-lal folytatják a közös munkát, miközben az energiaital-gyárosok továbbra is nyitottak arra, hogy együtt dolgozzanak egy gyártóval – noha nem feltétlenül ragaszkodnak ehhez.
A Milton Keynes-i istálló korábban előrehaladott tárgyalásokat folytatott a Porschéval, az üzlet azonban végül az utolsó pillanatban dugába dőlt.
A Ford és a Red Bull egyébként a rali-világbajnokságon, azaz a WRC-ben már együtt dolgozik egy ideje, és úgy hírlik, az amerikaiak teljesen más utat járnának be, mint a Porsche, mely szeretett volna nagyobb kontrollt szerezni a Red Bull csapata felett. A Ford viszont nem ragaszkodik ehhez, sőt, még azt is hagyná, hogy a Red Bull feleljen a V6-os erőforrás technikai fejlesztéséért, habár bizonyos területeken természetesen segítséget nyújtana a csapatnak.
A vállalat viszont inkább csak marketingcélokra és brandépítésre használná a Forma-1-et, mely mindkét fél számára előnyökkel járna: a Ford megjelenhetne egy olyan világszintű sportágban, mint az F1, míg a Red Bull előnyt kovácsolna abból, hogy egy olyan globális vállalattal dolgozik együtt, mint amilyen a Ford.
A Forma-1-ben 2026-ban változnak meg a motorokra vonatkozó előírások, melyeket még idén augusztusban véglegesítettek. Ezekről részletesen az alábbi cikkben írtunk korábban.