Vegyes érzésekkel zárhatta a 2022-es Forma-1-es szezont az Alpine istállója, ami a középmezőny legjobb csapatává lépett elő, ám a megbízhatósági gondjai miatt jó néhány versenyen kieséssel zárt. Különösen Fernando Alonsót kísértették problémák, aki nem egyszer a sajtó előtt panaszkodott az autójára.
Az Alpine motorjait fejlesztő Renault vezető szakembere, Bruno Famin a témával kapcsolatban elárulta, elsősorban nem magával a belsőégésű motorral, hanem annak segédberendezéseivel voltak gondjaik.
„Maga a belsőégésű motor nem produkált jelentősebb hibát. Az tény, hogy Szingapúrban problémákba ütköztünk. Nyolc kör különbséggel jelentkezett két különböző probléma, ami hihetetlen, de mégis megtörtént. Minden más meghibásodás a segédberendezésekkel történt: a víz- és az üzemanyagpumpával. Hiszünk benne, hogy ezt 2023-ra sikerül orvosolnunk.”
Famin semmi okot nem lát arra, hogy a megbízhatóság növelése érdekében csökkentsék a motor teljesítményét. Szerinte elég lesz az említett alkatrészek fejlesztése.
„Úgy gondolom, semmiből nem fogunk visszavenni. A vízpumpa az egész szezon során fejfájást okozott számunkra. Idén annyit javítottunk rajta, amennyit csak tudtunk, de ez nyilvánvalóan nem volt elég. Magát a koncepciót kell megváltoztatnunk, és ez 2023-ra meg is fog történni. Reméljük, hogy ezzel megoldódnak a problémák.”
A Renault az ügy érdekében a minőségellenőrzési folyamatain is szigorításra készül.
„Próbálunk javítani rajta. Idén ezt azért nem tettük meg, mert a teljesítményre helyeztük a hangsúlyt. 2023-ra az a célunk, hogy a teljesítmény megtartása mellett javítsunk a megbízhatóságon” – tette hozzá a szakember.