Az Audi elsősorban motorgyártóként mutatkozik majd be a száguldó cirkuszban, nemrég azonban kiderült, a Sauberrel fog együttműködni az új motorszabályok bevezetésekor, a svájci istálló így lényegében gyári csapata lesz majd az ingolstadti gyártónak. Adam Baker, az Audi Formula Racing vezérigazgatója nemrég egy lapinterjúban beszélt arról, miért döntöttek végül úgy, hogy csatlakoznak az F1-hez.
„Nincs egyetlen kizárólagos ok, volt néhány tényező, mely hozzájárult ahhoz, hogy a Forma-1 rendkívül vonzó legyen a gyártók, különösen az Audi számára” – mondta a szakember az AS című spanyol sportlapnak adott interjújában. „Az F1 egy átmeneti időszakban jár most egy, a bajnokság számára fenntarthatóbb koncepcióval.”
„Az új szabályok, melyekkel egy innovatív, az elektromos részegségre koncentrálódó erőforrást vezetnek be, plusz a fenntartható üzemanyag összhangban van az Audi jövőbeli stratégiájával, mely az elektromos mobilitás felé tendál. Emellett az F1 népszerűsége is nőtt. Messze ez a legjobb média- és marketingeszköz a motorsport világában, és az egyik legjobb az autóiparban.”
„Emellett az F1-nek sikerült elérnie a költségcsökkentést is, ami még vonzóbbá teszi a sorozatot. A 2026-os motorokra költségkorlát vonatkozik, és amellett, hogy korlátozzák a költéseket, bizonyosságot kapunk a hosszú távú büdzsét illetően. Ha egy fantasztikus platformot szeretnénk, hogy demonstráljuk kompetenciánkat és tudásunkat 24 alkalommal egy évben, ez a legjobb lehetőség.”
„A Forma-1 egyfajta laboratóriumként működik az efféle üzemanyagok számára 2026-tól. Olyan üzemanyagok ezek, melyeket a közutakon is alkalmazni lehet. Remek megoldást jelentenek a belső égésű motorokat használó járműflották szén-dioxid-mentesítésének előmozdításához. Ha a mobilitási szektor a leggyorsabb megoldást keresi a szénlábnyom csökkentésére, a fenntartható üzemanyagok jelentik a legjobb megoldást a meglévő járműveken keresztül.”
Baker hozzátette, biztos benne, hogy a Forma-1-es szereplés rendkívül jó marketingeszközt jelent majd számukra a jövőben.
„A Forma-1 a motorsport csúcsa, a versenyzés pedig benne van az Audi DNS-ében, a kémia tehát tökéletes. Az F1 népszerűsége pedig kiváló platformot biztosít ahhoz, hogy megmutassuk szakértelmünket a globális közönségnek. Az országok sokszínűsége pedig még vonzóbbá teszi, pláne azzal, hogy egy harmadik verseny is lesz az Egyesült Államokban. A sorozat lefedi a legfontosabb piacokat az Audi számára.”