Az izgalmasabb nagydíjak érdekében a Forma-1 alig egy évvel ezelőtt vezetett be teljesen új technikai szabályokat, a döntéshozók máris a következő generációs autókon dolgoznak. A 2026-ban esedékes generációváltással elsősorban az erőforrások módosulnak, ám a száguldó cirkusz egyéb módokon is megpróbál tovább csiszolni a formulán. Pat Symonds, az F1 technikai vezetője a közelmúltban arról beszélt, három év múlva akár az aktív aerodinamika is visszatérhet a versenypályákra. A szakember szerint szélárnyékban autózás szempontjából az új konstrukciók „még a ’22-es autóknál is jobbak lehetnek”.
„A DRS-t nem fogjuk elveszíteni, hiszen a ’26-os autók aktív aerodinamikával fognak rendelkezni. A DRS a légellánállást csökkenti, de amit mindig is szerettem volna, az a leszorítóerő növelése. Hiszen mi történik a hátul haladó autóval? Légellenállást, vagyis leszorítóerőt veszít. Azt szeretnénk elérni, hogy olyan szintre növekedjen a leszorítóerő, mintha az elöl lévő autó ott sem lenne.”
Bár Symonds a technikai részletekre nem tért ki, az aktív aerodinamikát a DRS-hez nagyon hasonló módon oldhatják meg, tehát gombnyomásra lehetne változtatni például az első szárnyelemek dőlésszögén. A szakember célja ezzel nem az előzések megkönnyítése, hanem a kiélezett küzdelmek elősegítése.
„Mindenki az előzésekről beszél, de számunkra az előzés az összecsapás lezárása. Az élvezeti értéket a csatázás, a kiszámíthatatlanság nyújtja. Sokan kritizálják a DRS-t, mivel általa túl könnyűvé válhatnak az előzések. Azonban lapos futamokat eredményez, ha nem használhatják – mint például Imolában, ahol az FIA csak nagyon nehezen engedélyezte a használatát. Tudni kell jól bánni vele” – magyarázta Symonds.