Russell remek szezont teljesített a Mercedesnél, legyőzte csapattársát, a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltont az összesített pontversenyben, azonban számos hibát is vétett az idény során. Többször ütközött – például Valtteri Bottasszal, Mick Schumacherrel Szingapúrban, vagy Carlos Sainzcal Austinban.
A kérdésre, hogy ezek az ütközések annak tudhatóak-e be, hogy túl keményen próbálkozott, Russell így válaszolt: „Igen, úgy gondolom, végső soron ez a tapasztalaton múlik.“
„Magam is tudom, hogy ebben a sportban eljutsz egy bizonyos szintre, hogy mennyire keményen próbálkozhatsz. Ebben a sportban hagyni kell, hogy menjenek a dolgok. Dühből akarod vezetni az autót, de néha nem ez a leggyorsabb út. Ahogy mondtam, ez a tapasztalatra vezethető vissza“ – folytatta.
A brit pilóta elmondta, szerinte mindenki a 100%-ra törekszik, de sokkal inkább kifizetődőbb, ha 99%-ot nyújt.
„Valahogy mindig is tudtam, hogy ha 99%-on vezetek, akkor mindig több teljesítmény jön, mintha 101%-on vezetnék. 101%-on már lejtőn vagy, a csúcson túl“ – magyarázta. „Ha 99%-on vezetsz, akkor valószínűleg már csak 0,01 másodperc maradt benne. Ha 101%-on, akkor elvesztetted az autó felett az irányítást és ütköztél. De 100%-on akarunk lenni, és van, hogy belecsúszunk a 101%-ba. Szóval ez is tapasztalat.“
Russell elmondta, sokáig újoncnak érezte magát a Mercedesnél, egyszerűen amiatt, mert sokkal magasabb szinten versenyez a csapat, mint előző istállója, a Williams.
„Megpróbálom a határokat feszegetni, és ez visszavezet ahhoz az újonc-érzéshez bizonyos szempontból, amikor először versenyzel az élen. Ez teljesen más, mint amikor hátul vezetsz. Még csak 20 verseny van a hátam mögött, amikor a mezőny elejében volta“ – mondta. „Megtanulom ezeket a kis egyediségeket, ugyanúgy, ahogy megtanultam, milyen hátul lenni.“