A McLaren korábbi csapatfőnöke, Andrea Stella már 2019 óta szorgalmazta egy új, ultramodern szélcsatorna létesítését, valamint egy vadonatúj szimulátor felépítését, a patinás angol istálló ugyanis ezeken a területeken egyértelműen hátrányban volt közvetlen riválisaival szemben. A koronavírus-járvány viszont mindkét projektet jelentősen késleltette, az átadást így 2023 nyarára csúsztatták.
A McLaren csapatfőnöki helyére januárban kerülő Andrea Stella azt mondja, az új szélcsatorna már elkészült, a fejlesztési munka pedig várhatóan júniusban kezdődhet el. Jelenleg még az ilyenkor szokásos kalibrálási munkálatok zajlanak, hogy a létesítmény a várakozásoknak megfelelően működhessen.
„Abban bízunk, hogy az autónk – ami akkor már az új autó lesz – a szélcsatornában lesz júniusban” – fogalmazott a szakember. „A szélcsatornát már üzembe helyezték, ám van egy kalibrációs folyamat, illetve a különféle metódusok telepítése, mint például az, mellyel a nyomást, a sebességmezőt és az erőket mérjük. Ezek heteket vesznek igénybe.”
„A hardvert tekintve már készen van, a ventillátor üzemel. Az én irodám jó helyen van ebből a szempontból, mivel hallom is! És igazán megnyugtató, hiszen fejlődünk, de a releváns tesztekre még nem tudjuk berakni az autómodellt. Egy új szélcsatornában egy referenciamodellt kell használni az egyik alagútban, egy másikban pedig a korrelációt és az ismételhetőséget kell ellenőrizni.”
„Nem az új autómodellel tervezzük ezt megtenni, hanem a régivel, hogy jobban megértsük az új szélcsatornát – és aztán majd betesszük a 2024-es autót.”
A McLaren jelenleg a Toyota kölni szélcsatornájára kénytelen támaszkodni, ami elég jelentős logisztikai kihívásokat jelent.
„Amikor van egy tervünk, legyártjuk az alkatrészt a modellhez, és aztán egy furgonnal elvisszük Kölnbe, ami miatt veszítünk pár napot. A Forma-1 egy rendkívül gyors üzletág, így nem lehet működni.”
„De nem akarom túl sokszor emlegetni a szélcsatornát, mert kifogásnak tűnhet, viszont határozottan hátrányt jelent a fejlesztés minőségét és sebességét tekintve ezen lassú folyamatok miatt, amiket meg kell tenni, hiszen le kell tesztelni az elemeket a szélcsatornában.”
A McLaren számára kiábrándítóan indult a 2023-as idény, hiszen új autója nem teljesít jól – a csapat azonban tudatában volt annak, hogy komolyabb fejlesztései nem készülnek el az idénynyitóra. A wokingiak várhatóan az áprilisi Azeri Nagydíjon vetnek be egy jelentős fejlesztési csomagot.
„A szélcsatorna önmagában nem elég arra, hogy igazoljuk, hogy állunk az autóval. A szélcsatornától függetlenül végezhettünk volna jobb munkát” – magyarázta Stella. „Most ezt vizsgáljuk felül.”