Az Aston Martin idei autója már a tesztek óta a paddock fő beszédtémája, a csapat körüli felhajtás pedig természetesen csak tovább fokozódott azóta, hogy Alonso dobogós eredménnyel, a harmadik helyen zárta a szezonnyitó Bahreini Nagydíjat.
A csapatot ért egyik legfőbb „vád”, hogy az autójuk túlságosan is a jelenleg etalonnak számító Red Bull karakterisztikáját viseli magán – méghozzá Helmut Marko szerint azért, mert annak a Dan Fallowsnak a kéznyomát viseli, aki korábban évekig a Red Bull aerodinamikai részlegének vezetője volt. Más vélemények szerint az Aston Martin a Mercedesszel való szoros technikai partnerségből is profitál, hiszen továbbra is a német csapat motorját, váltóját és felfüggesztését építhetik az autóikba.
„Egyáltalán nem érdekelnek ezek a vélemények, csak a saját csapatom javulására koncentrálok. Már szemmel láthatóan is nagy különbségek vannak a mi autónk és a Red Bull között” – seperte le magáról a Dzsiddában is ismétlődő kérdéseket Alonso, aki a Marcának ki is fejtette, miért teljesen blődség másolt autónak nevezni az Aston Martint.
„Jó példa erre az is, hogy a Mercedes azt mondja, az autónk 50%-a tőlük származik, miközben a Red Bull pedig azt mondja, hogy az autónk 50%-a tőlük származik. És ha megnézzük, nincs a mezőnyben két annál különbözőbb autó, mint a Red Bull és a Mercedes. Ez pedig csakis azt jelentheti, hogy egyikük elmélete sem igaz” – fejtette ki észjárását a spanyol.
„Mi más utat követtünk a fejlesztésekkel, mint ez a két csapat. Persze az igaz, hogy valamennyire minden autó hasonlít egymásra. Ha feketére festenénk őket, a Ferrari, a Haas és az Alfa Romeo eléggé egyformák lennének.”
De ha már a közvélemény mindenképpen hasonlóságról akar hallani, Alonso elmondta, szerinte a mezőny melyik koncepciója áll legközelebb az Aston Martinéhoz. “Azt mondanám, hogy a miénkhez legjobban hasonlító autó az Alpine, az oldalszekrények és az alattuk lévő csatornák kialakítása miatt” – mondta a spanyol tavalyi csapatáról.