A királykategóriában most egy hónapig nem lesz verseny, legközelebb április végén, Bakuban bőgnek fel a motorok, majd ezt követően az Egyesült Államokba, később pedig Imolába látogat a mezőny.
Az április 28-30. között esedékes Azeri Nagydíjon, valamint a május 5-7. között megrendezésre kerülő miami hétvégén a versenyzők ugyanazokat a gumikeverékeket kapják, mint tavaly: előbbi helyszínen a C3-as, C4-es és C5-ös, utóbbin a C2-es, C3-as és C4-es vegyületeket.
Imolában ugyanaz lesz majd a leosztás, mint Bakuban: a kemény keverék lesz a C3-as, a közepes a C4-es, a lágy pedig a C5-ös. Ezen a helyszínen a Pirelli úgy döntött, lágyabb vegyületeket biztosít a csapatoknak, mint az elmúlt évben, figyelembe véve a tavaly gyűjtött adatokat.
Imolában nem mellesleg egy új kvalifikációs szisztémát próbálnak majd ki: az időmérő minden szakaszában csak egyféle keveréket használhat a mezőny: a Q1-ben a kemény, a Q2-ben a közepes, a Q3-ban pedig a lágy lesz elérhető. A tervek szerint ezt a megoldást még több helyszínen alkalmazzák majd idén, a cél pedig az, hogy minden autó esetében 13-ról 11-re redukálják a felhasználható gumiszettek számát.
Szó van egyébként arról is, hogy az április végén tartandó Azeri Nagydíjra megváltozik a sprintfutamos hétvége lebonyolítása. A szabályzatot ugyan még nem módosították, ám úgy tudni, Bakuban külön időmérője lesz majd a szombati sprintfutamnak, és a vasárnapi versenynek is. Hogy ez miben érinti majd a gumik elosztását, egyelőre nem tudni.