A Mercedesnek nem volt más választása, Monacóban pályára kellett vinnie a fejlesztéseit - F1VILÁG.HU

A Mercedesnek nem volt más választása, Monacóban pályára kellett vinnie a fejlesztéseit

HIRDETÉS
A saját autójával küzdő Forma-1-es csapat eredetileg Imolában próbálta volna ki a látványos változásokkal járó új fejlesztési csomagját, de ezt most egy nagyon nehéz utcai pályán kell megtennie.
George Russell Mercedes

Alex Albon és Carlos Sainz friss élmények alapján be tudna számolni róla, mennyire nagy kihívást jelent határon autózni Monaco utcáin, ám a Forma-1 közönségének nem kell bemutatni a Monte-Carlo-i versenypályát. A hercegség utcai nagydíja a száguldó cirkusz egyik legnehezebb pályájának számít, amit a Mercedes istállója most vélhetően szívesen lecserélne egy átlagos futamhelyszínre.

A német márka ugyanis mostanra készült el azzal az átfogó fejlesztési csomaggal, amivel a reményei szerint nyugdíjba küldheti a „zero pod” névre keresztelt konstrukcióját, amivel az utóbbi másfél évet végigszenvedte. Andrew Shovlin, az istálló versenyigazgatója elárulta, az új alkatrészeket eredetileg a sokkal hagyományosabb Imolába vitték volna el, az a versenyt azonban elmaradt, így maradt kényszermegoldásként Monaco.

„Monacóba általában nem viszünk jelentősebb fejlesztéseket, ám most nem volt más választásunk. Ezen a csomagon már régóta dolgozunk, és Imolában kellett volna debütálnia. Azt eltörölték, ezért Monacóban került fel sok új alkatrész az autóinkra. Abból az okból nem szerettük volna ezt, mert ezt a pályát köztudottan nehéz megtanulni, arra az autót beállítani, és a megfelelő tempót elérni. Azonban mi előálltunk egy olyan tervvel, ami által a lehető leghamarabb kipróbálhatjuk a fejlesztéseinket. Meglátjuk, hogyan teljesítenek élesben.”

Míg a legtöbb csapat pályaspecifikus fejlesztéseket vitt Monte-Carlóba, addig a Mercedes sok olyan alkatrészt is felszerelt az autóira, amelyektől általános sebességnövekedést várnak.

„Nos, megújult az első felfüggesztésünk, ami kisebb aerodinamikai előrelépést jelent, valamint a beállítások szempontjából nagyobb mozgásteret tesz lehetővé. Új padlólemez, új tortaforma [így nevezik a fékeket átölelő hőpajzsot], és ami ezeknél is fontosabb, új oldaldobozok, amelyek alatt a hűtőrendszer is jelentősen átalakult.”

„Hogy mit várunk a csomagtól? Remélhetőleg kisebb előrelépést jelent a megfelelő irányba, de Monacóban nagy nehézséget jelent, hogy sosem lehet tudni, az autó milyen teljesítményre lesz itt képes. A konklúziót csak Barcelona után vonjuk le, ami egy tesztelésre sokkal alkalmasabb pálya” – tette hozzá a szakember.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Mercedesnek nem volt más választása, Monacóban pályára kellett vinnie a fejlesztéseit
Russell-show és címvédés Vegasban, Sainz megúszta büntetés nélkül – Nézd meg vlogsorozatunk legújabb epizódját!
Verstappen bevallotta, megfordult a fejében a csapatváltás
Marko: Ha Perez jól teljesítene, ismét nagy előnyben lennénk…
Interjú a bajnokkal: Verstappen a nehézségekről, a csapatváltásról, és a 2025-ös évről

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!