A 2022-es Japán Nagydíj után — amelyet esős körülmények között rendeztek — rengeteg kritika érte a jelenlegi esőgumikat. Max Verstappen világbajnok akkor úgy nyilatkozott: „Nem akarok bántó megjegyzéseket tenni, de jobb esőgumikra van szükségünk. Ha megnézzük a húsz évvel ezelőtti versenyek képeit, ahol rengeteg víz volt a pályán, láthatjuk, hogy akkor is lehetett versenyezni.”
A McLaren pilótája, Lando Norris ugyancsak aggodalmát fejezte ki: „Nem arról van szó, hogy nem akarunk vagy nem tudunk esős pályán vezetni. Az a probléma, hogy ezek a gumik óriási vízfüggönyt generálnak, és egyszerűen nem látunk semmit.”
Korábban három különböző típusú esőgumi állt rendelkezésre: intermediate-gumik a félig száraz, félig vizes pályára, esőgumik, és a különösen rossz időjárási körülményekre szánt monszun-gumik. Ma már csak intermediate-abroncsokat és esőgumikat használnak a Forma-1-ben.
„Az esőgumik túl kevés vizet vezetnek el, és csak lassú köridőket tesznek lehetővé. Ezért próbálnak meg a pilóták minél előbb intermediate-gumikra váltani. Ha húsz évvel ezelőtt rossz időben is lehetett versenyezni, akkor ma is lehetne. Több tesztet kellene biztosítanunk a Pirelli számára az esőgumik fejlesztéséhez” — tette még hozzá annak idején Verstappen.
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli pedig most két napig dolgozott a Ferrarival a franciaországi Paul Ricard versenypályán: az első napon Carlos Sainz slick-gumikkal, a 2025-ös szezonra szánt kísérleti keverékekkel tesztelt. A fő cél az volt, hogy csökkentsék a leglágyabb keverékek túlmelegedését. A második napon a monacói győztes, Charles Leclerc került sorra, aki mesterségesen felvizezett pályán tesztelte az új esőgumikat.
Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke elmondta: „A múlt télen nem tudtuk tesztelni az új esőgumikat. A száraz pályára szánt gumik és a 2025-ös keverékek terén már jól állunk, de az esőgumik fejlesztésében még több munkára van szükség, úgy az intermediate, mint a szélsőséges időjárási viszonyokra szánt gumik esetében.”