Nagy port kavart a montreali Forma-1-es paddockban, hogy az FIA végre nyilvánosságra hozta a 2026-ban bevezetésre kerülő aerodinamikai szabályok első részleteit. A tervek szerint az új autóknak immár nemcsak a hátsó, hanem az első szárnya is állítható lesz, ami azt eredményezi, hogy egy körön belül lehetőség lesz két merőben eltérő aerodinamikai beállítottságú autóval versenyezni. A kanyarokban a nagy leszorítóerejű Z-módot, az egyenesekben pedig a rendkívül kis légellenállású X-módot használhatják majd a versenyzők. George Russell szerint ez felvet néhány biztonsági kérdést.
„Az autók viselkedése alapos változásokon fog keresztülmenni. Az egyenesekben kivételesen gyorsak lesznek, valószínűleg a legtöbb pályán elérik a 360 km/órás sebességet, ami óriási. Emiatt a biztonságon javítani kell, mivel 360-370 km/óránál balesetet szenvedni őrületes.”
Russell elsősorban az olyan gyors, de szűk pályák miatt aggódik, mint Dzsidda vagy Baku. Azt is megkérdőjelezte, szükség van-e a megnövelt végsebességre.
„Sajnos a múltból tudjuk, hogy a változások előtt baleseteknek kell történnie. Mindenkinek alapos munkát kell végeznie, mivel ezek az autók nagyon gyorsak lesznek. Az egyenesekben annyira alacsony lesz a leszorítóerő, hogy majdnem olyan érzésünk lesz, mintha repülnénk. Elképzelhetik, hogy egy esős rajt során slick abroncsokon 250 mérföld/órával száguldunk egy utcai pályán. Ez egy veszélyes helyzet, szóval válaszokra lesz szükség. De hogy őszinte legyek, az FIA ezzel teljesen tisztában van. Minden forgatókönyvet alaposan átvesznek.”
„Idővel minden kiderül, mindenesetre az autók már most bitang gyorsak. Hol a határ, el fogjuk érni a 400 km/órát? A nézőknek tényleg szükségük van erre?”
Ezen túl Russell úgy látja, az idei autókhoz képest kár lenne maximum leszorítóerőt veszíteni, de szerinte ez egy elfogadható kompromisszum, ha cserébe javulnak a versenyek.
„Pilótaként a leggyorsabb autókat akarjuk vezetni. Azt akarjuk érezni, hogy vadászgépben ülünk, és a 2020-2021-es autók ilyenek voltak, miközben az aktuálisak is egyre közelebb vannak ehhez. Kár lenne ebből a teljesítményből veszíteni. Az érme másik oldala viszont az, hogy ezáltal javulhat a szélárnyékozás. Mindent nem kaphatunk meg, választanunk kell. Mit akarunk elérni? Én a jó és kemény versenyzést preferálom, amiből lehetőleg minden csapat és pilóta ki tudja venni a részét.”