A BMW Sauber tesztpilótája, Christian Klein bízik abban, hogy versenyzői ülést kap munkaadójától a következő szezonra, jóllehet a német autógyártó év végi kivonulásával, továbbra is bizonytalan a hinwili bázisú alakulat jövője.
A BMW Sauber tesztpilótája, Christian Klein bízik abban, hogy versenyzői ülést kap munkaadójától a következő szezonra, jóllehet a német autógyártó év végi kivonulásával, továbbra is bizonytalan a hinwili bázisú alakulat jövője.
A BMW vezetése a nyári szünet első hetében jelentette be, hogy stratégiai megfontolásból, az év végén elhagyja a Forma-1-et, mellyel veszélybe került csapatának jövője.
Bár Peter Sauber, a csapat részvényese mindent megtett azért, hogy megegyezzen a német vezetéssel, és átvéve az irányítást, megmentse egykori csapatát, végül nem tudta a kitolt határidőig összeszedni az átvételhez szükséges pénzt.
Ebből pedig az következett, hogy a BMW Sauber nem tudta időben aláírni az új Concorde Egyezményt, és az FIA úgy döntött, nem ad további haladékot, és megversenyezteti a jelölteket a még üresen álló helyért.
Kilen viszont reméli, hogy hamarosan minden megoldódik, és jelenlegi munkaadójával visszatérhet a Forma-1-be, ahol legutóbb a Red Bull Racing színeiben versenyzett még a 2006-os idényben.
“Voltak megkeresések a szezon során” – mondta az osztrák versenyző a hivatalos weboldalán. “A Forma-1-ben minden mozgásban van. Az új csapatok nagyon érdeklődnek a tapasztalt pilóták iránt, akik hosszú távban gondolkodnak.”
“Azzal, hogy még csak 26 vagyok, és hat éves f1-es tapasztalattal rendelkezem, úgy gondolom, hogy mindkettő elvárásnak megfelelek. Azonban nem csak az új, hanem a már meglévő csapatok is keresnek új versenyzőket jelen pillanatban. Néhány pilóta távozását fontolgatja, mások pedig csapatot váltanak.”
“A számos megkeresés ellenére, a hinwili csapat lenne az elsődleges választásom. A technikai erőforrásaik kiválóak, és az ott dolgozók versenyszelleme összhangban van azzal, amit egy forma-1-es csapatról gondolok.”
Klien azt is elmondta, hogy a csapat többi dolgozójához hasonlóan őt is meglepte a BMW kivonulásának híre, de bízik abban, hogy lemásolva a Honda/Brawn GP példáját, sikerül megmenteni a csapatot.
“Bízom abban, hogy hamarosan már többet fogunk tudni. Nem szabad megfeledkezni arról, hogy mi történt az ex-Hondával az elmúlt télen. Februárig senki sem tudta, hogy megmenekül” – folytatta az osztrák pilóta.
“Ami engem illet, mint minden versenyző, én is várakozó állásponton vagyok. Amint a kirakó első darabja jó helyre kerül, az események felgyorsulhatnak. De 2010-ben több állás lesz a forma-1-es versenyzőknek, mint korábban volt, azonban korlátozott a tapasztalt pilóták száma. Mindezt figyelembe véve, úgy gondolom, jó pozícióban vagyok.”
Arra a kérdésre, hogy a BMW miért nem vonul ki azonnal hatállyal, és miért fejezi be az idei évet a királykategóriában, Klien a következőket mondta:
“Nos, van még néhány fejlesztésünk, amit hamarosan bevethetünk, nem beszélve arról, hogy a BMW a csúcson szeretné abbahagyni. Az idei év első fele pedig nem úgy sikerült, hogy azt a vezetőség tervezte, és három sikeres év után, becsúszott egy kevésbé sikeres.”
“A fejlesztési sebesség lenyűgöző az idei évben. Néhányan viszont elfelejtik, hogy a győzelemért versenyeztünk a szezon elején. Most mindenki azon van, hogy visszatérjünk az élre, és így távozzunk a Forma-1-ből.”