Button győzött a káoszfutamon Kínában - F1VILÁG.HU

Button győzött a káoszfutamon Kínában

HIRDETÉS

Jenson Button egy újabb fantasztikus taktikai húzással megnyerte idei második versenyét a Kínai Nagydíjon, ahol az eső játszotta a főszerepet. A McLaren brit pilótáját csapattársa, Hamilton követte, Rosberg előtt.



Jenson Button idei második futamgyőzelmét aratta a kaotikus időjárási körülmények között megrendezett Kínai Nagydíjon, ahol a tavalyi évhez hasonlóan, most is az eső, sőt inkább a változékony idő játszotta a főszerepet.

A világbajnoki címvédő most is kiválóan taktikázott, ezúttal az első esős periódusban nem állt ki intermediate abroncsokért, míg a legtöbben ezt megtették, vesztükre, hiszen az eső enyhülésével, néhány körrel később vissza kellett térniük a száraz pályás gumikhoz.

Bár a második biztonsági autós fázis teljesen lenullázta előnyét, Button tartani tudta vezető pozícióját, pedig csapattársa, Lewis Hamilton – aki rossz taktikája ellenére is fantasztikus versenyt mutatott be – teljesen megérkezett mögé az utolsó körökben.

Button újabb győzelmével átvette a vezetést az egyéni pontversenyben, ahogy a McLaren is megelőzte a Ferrarit a konstruktőrök versenyében, az idei átdolgozott pontrendszernek köszönhetően.

Nyirkos, szemerkélő esőben vette kezdetét az 56 körös Kínai Nagydíj, azonban Timo Glock kivételével – aki már a rajtrácson lefulladt – a versenyzők kivétel nélkül száraz pályára alkalmatos gumikkal álltak rajthoz.

A pole pozícióból induló Sebastian Vettel egy kicsit beragadt, így csapattársa, MarkWebber könnyedén el tudott menni mellette, ám Fernando Alonso volt az, aki átvette a vezetést, azonban a Ferrari spanyolja kiugrott a rajtnál, amiért egy áthajtásos büntetést kapott.

A mezőny hátsó régiója nem úszta meg a rajtot a csúszós pályán. Vitantonio Liuzzi autója kitört az ötös kanyarban, és telibe találta Sebastian Buemi Toro Rossóját, aki tehetetlenül kiütötte Kamui Kobayashit, így mindhárman búcsúztak már az első körben.

Mivel rossz helyen történt a beleset, a versenyirányítás azonnal pályára küldte a biztonsági autót, miközben egyre jobban kezdett esni az eső, így a legtöbben kihasználták a lassú körözést, és feltetették autóikra az intermediate abroncsokat.

Hirdetés

A taktika azonban nem vált be, ugyanis néhány kör után ismét kezdett száradni a burkolat, így egyre gyorsultak azok, akik nem cseréltek gumit, sorra előzték vissza a többieket, ami egyértelművé tette mindenki számára, hogy vissza kell térni a slick abroncsokhoz.

A dupla kiállások után, az első négy helyen kivétel nélkül azok álltak, akik kockáztattak, és nem álltak ki intermediate gumikért. Nico Rosberg vezetett az élen, akit szinte árnyékként követett Jenson Buttont, a Renault duója előtt.

Tíz kör elteltével Robert Kubica állt a harmadik helyen, még látótávon belül Rosberghez képest, aki mögött már húsz másodperccel volt lemaradva csapattársa, Vitaly Petrov.

Michael Schumacher kapcsolt először, és tetette vissza a slick gumikat, így nem meglepő módon ő állt az ötödik pozícióban. A hétszeres világbajnokot azonban nem tudta maga mögött tartani Hamiltont és a Red Bull duóját, miközben ismét rázendítette az eső.

Az élen autózó Rosberg megcsúszott, így Button teljesen megérkezett mögé, és a hátsó hosszú egyenesben el is ment mellette, mellyel átvette a vezetést, ám a következő körben, követve a többiek példáját, feltetették az internediate abroncsokat.

Jaime Alguersuari miközben egy hihetetlen agresszív manőverrel elment Adrian Sutul mellett, lebontotta autója első vezetőszárnyát, ami a boxutca bejáratánál leszakadt és akadályozta a tovább haladást, amiért ismét pályára küldték a biztonsági autót.

Ezzel az élen álló három versenyző veszített a legnagyobbat, hiszen közel 50 másodperces előnyük illant el egy szempillantás alatt, és az eső egyre jobban esett.

Az új rajt nem volt egyszerű. Button teljesen lelassított a célegyenesre rávezető kanyar előtt, így mindenkinek nagyon kellett figyelnie arra, hogy a sárga jelzés alatt ne előzze meg a másikat, szinte alig volt hely a pályán, ennyire betömörült a mezőny.

Button megtartotta vezető pozícióját, míg Hamilton kiszorította Webbert a célegyenesre ráfordítóban, így még a célvonal előtt megelőzte az ausztrált, és teljesen megérkezett Schumacher mögé, aki mellett szinte elment.

A McLaren brit versenyzője egy körön belül Petrovot is megelőzte, és nem kellett sok ahhoz sem, hogy Kubica mellett is elmenjen, mellyel feljött a harmadik helyre, és folyamatosan csökkentette a különbséget közte és az előtte haladó Rosberg között.

Hamilton kedvenc előzési pontjánál megpróbált elmenni német ellenfele mellett, ám csak egy kis időre tudott elé kerülni, hiszen a Mercedes pilótája kiválóan védte pozícióját. Mivel a gumik egyre koptak, a komplett mezőny kihajtott új intermediate abroncsokért.

A kiállások után Button vezetett, míg Hamilton a boxban megelőzte Rosberget, így teljesen megérkezett csapattársa mögé. A negyedik pozícióban Alonso autózott Kubica előtt, akit a Red Bull duója követett Schumacher előtt.

Hamilton ugyan mindent megpróbált, hogy befogja csapattársát, azonbantíz körrel a vége előtt elfogyott a bal első abroncsa, így egy pillanatig úgy tűnt, hogy nem tudja tartani a tempót Buttonnal.

A bajnoki címvédő azonban szintén elkezdett küszködni az utolsó körökben, így Hamilton teljesen megérkezett mögé, de már nem volt elég ideje ahhoz, hogy támadást indítson ellene.

A McLaren duója mögött a szintén kiválóan taktikázó Rosberg futott be a harmadik helyen, mellyel megszerezte a Mercedes GP második dobogós helyezését az idei évben. Alonso a negyedik helyre hozta be a Ferrarit, Kubica és Vettel elé.

Petrov, aki sokáig a negyedik helyen autózott, végül a hetedik lett, miután egy kicsúszást követően Schumachert és Webbert is megelőzte.

A hétszeres világbajnok továbbra sem találja régi önmagát, és az esőben sem úszkál úgy, mint egykoron. Schumacher mellett ugyanis nem csak Petrov, hanem Webber, és az utolsó körben egykori csapattársa, Felipe Massa is elment, így végül csak a tízedik lett.

Az újoncok közül Heikki Kovalainen volt a legeredményesebb a Lotusszal. A finn pilóta sem állt ki azonnal esőgumikért, így a verseny elején a hetedik helyen autózott, ám ahogy arra számítani is lehetett, szépen lassan csúszott hátrébb, de végül Nico Hülkenberg előtt, aki összesen hatszor járt a boxban, a 14. lett.

A HRT versenyzői ugyan az utolsó pozícióban végeztek, mindketten befejezték a versenyt, mellyel hasznos információkat szereztek a csapatnak. A Virgin duója már korán feladta, vélhetően valamilyen technikai meghibásodás miatt.

Egy újabb parádés futamon vagyunk túl. Most egy három hetes szünet következik, és kezdetét veszi az európai szezon, május elején Spanyolországban.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Button győzött a káoszfutamon Kínában
Russellé a pole, meglepetések a vegasi időmérőn!
Horner: Nem felejtettük otthon a megfelelő hátsó szárnyunkat!
Russell az élen, Verstappen csak 5. az utolsó vegasi edzésen

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!