Veszélybe kerülhet a Forma-1-es Csapatok Érdekvédelmi Szervezetének (FOTA) jövője, amennyiben az elkövetkező hetekben nem sikerül véget vetni az erőforrások korlátozásával kapcsolatos nézeteltéréseknek.
Veszélybe kerülhet a Forma-1-es Csapatok Érdekvédelmi Szervezetének (FOTA) jövője, amennyiben az elkövetkező hetekben nem sikerül véget vetni az erőforrások korlátozásával kapcsolatos nézeteltéréseknek.
A csapatfőnökök a szezonzáró viadalt megelőzően, Abu Dhabiban ülnek össze ismét, hogy megpróbálják elsimítani az erőforrások korlátozására vonatkozó egyezmény (RRA) kapcsán nemrégiben kialakult ellentéteket.
Az elmúlt hetekben több ügy is feszültséget keltett a FOTA tagjai között, a hírek szerint ugyanis egyes csapatok megszegték a költségekre vonatkozó egyezséget: először a Red Bull került gyanúba, miután a gárda feltételezések szerint túlköltekezett a 2010-es évadban, legutóbb pedig a Mercedes került a középpontban, mivel a brackley-i gárda több neves szakembert is szerződtetett a közelmúltban.
A csapatok képviselő az elmúlt hétvégén, Koreában ültek össze, hogy elejét vegyék a további pletykáknak, és egyúttal tiszta vizet öntsenek a pohárba. A konkrét intézkedésekről szóló egyezkedést végül elnapolták, így a FOTA Abu Dhabiban ülésezik majd ismét.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint mihamarabb meg kell oldani a kialakult helyzetet, hogy a FOTA a jövőben is sikeresen folytathassa munkáját.
„A FOTA hihetetlen szerepet játszott az elmúlt években. Eredményei azt jelentették, hogy a sportág rendkívül hatékonyan tudta kezelni a globális válság miatt kialakult helyzetet” – magyarázta a szakember.
„Nyilvánvaló, hogy most azt kell megértenünk, miképp tudnánk továbblépni úgy, hogy ne kerüljön előtérbe ismét a gyanú és polémia, azok a dolgok, melyek mindig is jelen vannak egy olyan versenyképes környezetben, mint a Forma-1.”
„Azt gondolom, jelenleg olyan helyzetben vagyunk, hogy meg kell találnunk egy irányvonalat, fel kell ismernünk, hogy a csapatok közti bizalmatlanság nem vezet jóra. Az Abu Dhabiban esedékes ülésen tehát muszáj végleges megoldást találnunk az RRA-val kapcsolatos problémákra.”
„Tudjuk, mi okból jött létre annak idején a FOTA, most pedig egyszerűen meg kell értenünk, hogy erre a szervezetre a továbbiakban is szükség lesz. Az elkövetkező hetek tehát nagyon fontosak lesznek.”
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner a múlt héten úgy nyilatkozott, kétségtelen, hogy korábban óriási szükség volt a csapatok összefogására, tehát magára a szervezetre, most azonban komolyan át kell gondolni, hogy merre tovább.”
„Azt hiszem, a FOTA most elért egy útkereszteződéshez, ahol foglalkoznunk kell bizonyos problémákkal a továbbhaladás érdekében, vagy pedig megállunk. Ilyen egyszerű” – mondta a szakember a Reutersnek.
„A fő kérdés nyilvánvalóan a Concorde Egyezmény, valamint, hogy az milyen irányba megy, illetve alapvetően az RRA. Ha a FOTA-n belül nem sikerül megoldást találnunk erre, akkor tulajdonképpen mi szükség van a FOTA-ra?”
A szervezet jelenlegi elnöke, Martin Whitmarsh – aki egyben a McLaren Mercedes csapatfőnöke – elmondta, a csapatoknak maguknak el eldönteniük, hogy van-e jövője az együttműködésüknek, noha ő személy szerint úgy véli, nem kell aggódniuk a FOTA jövője miatt.