A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán hivatalos weboldalán tette közzé a 2012-es idényben érvényben lévő szabályokat, és egyben tisztázta a pályán való védekezésre vonatkozó regulákat is.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán hivatalos weboldalán tette közzé a 2012-es idényben érvényben lévő szabályokat, és egyben tisztázta a pályán való védekezésre vonatkozó regulákat is.
Mint ismert, a sportot irányító testület az elmúlt év végén döntött úgy, hogy szabályba foglalja a cikázás tiltását, így a versenyzők a pályán való csatározás közben nem térhetnek vissza az ideális ívre, miután azt pozíciójuk védése érdekében korábban elhagyták.
Szerdán az FIA kiadta a 2012-es évben érvénybe lépő Sportszabályzatot, mely kimondja, hogy a versenyzők valójában visszatérhetnek az ideális ívre, ám elegendő – egy autószélességnyi – helyet kell hagyniuk, ahogy megközelítik a kanyart.
A szövetség kiemeli, pozícióvédés érdekében csupán egy manőver megengedett.
„Tilos az egynél többszöri irányváltás pozícióvédéskor” – áll a szabálykönyvben. „Minden versenyző, aki visszatér az ideális ívre, miután azt korábban pozícióvédés érdekében elhagyta, legalább egy autószélességnyi helyet köteles hagyni saját autója, valamint a pálya széle között, ahogy megközelíti a kanyart.”
Az FIA emellett írásba foglalta, hogy – ahogyan arról a Motorsport Világtanács (WMSC) legutóbbi ülésén döntés született – a lekörözött autók a biztonsági autó pályára hajtásakor visszavehetik köreiket.
A versenybírók ezt egy felirattal jelzik majd a monitorokon, miszerint ’A lekörözött autók most előzhetnek’.
Amennyiben a feltételek – például az időjárási körülmények – nem teszik lehetővé az előzést, a lekörözött versenyzők nem vehetik vissza köreiket – erről a versenyigazgatóság dönt majd az adott pillanatban.