A Mercedes és a Red Bull az úgynevezett FRIC-rendszer nélkül áll rajthoz a jövő hétvégi Német Nagydíjon, több csapat ugyanis óvást tervez benyújtani a két alakulat ellen.
A Mercedes és a Red Bull az úgynevezett FRIC-rendszer nélkül áll rajthoz a jövő hétvégi Német Nagydíjon, több csapat ugyanis óvást tervez benyújtani a két alakulat ellen.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrégiben arról tájékoztatta a csapatokat, álláspontja szerint illegális az összekapcsolt első és hátsó felfüggesztés, azaz az ún. FRIC-rendszer, ezért mihamarabb, már a hockenheimi hétvégétől kezdődően tiltólistára teszi azt.
A trükkös megoldást szinte a mezőny összes csapata alkalmazza már, a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier pedig elismerte, rendkívül meglepte őket az FIA lépése.
A wokingi gárdánál nem tartanak attól, hogy komoly teljesítménybeli hátrányba kerülnek, az Auto Motor und Sport című német szaklap szerint azonban a patinás angol istálló a Ferrarival és a Caterhammel egyetemben készen áll arra, hogy óvást nyújtson be, ha a rendszerből állítólag igencsak sokat profitáló Mercedes nem szereli ki az autóiból.
Az F1-es paddockban az a szóbeszéd járja, a leghatékonyabb FRIC-rendszereket az idei szezonban a német istálló, valamint a címvédő Red Bull fejlesztette ki, és noha ezen csapatok sem értik, miért változott meg hirtelen az FIA véleménye a megoldás szabályosságával kapcsolatban, az AMuS értesülései szerint eltávolítják azt autóikról.
„A rendszert már két és fél éve használtuk, minden technikai ellenőrzésen gond nélkül átment” – fogalmazott Niki Lauda, a Mercedes nem ügyvezető elnöke.
„Szóval nehéz megérteni, miért változott az FIA álláspontja. Nem akarunk olyanba invesztálni a továbbiakban, ami ellenkezik a szabályokkal. Szóval tudni akarjuk, hogy a rendszer szabályos-e, vagy sem.”