A Red Bull és a Mercedes bízik abban, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) biztosítani tudja, hogy a Ferrari Forma-1-es versenyautója minden tekintetben megfelel a technikai szabályokban foglaltaknak.
F1-es berkekben már hetek óta tartja magát a pletyka, hogy a Ferrari hőenergia-visszanyerő rendszere a megengedett 120 kW-nyi energiánál többet tud felhasználni trükkös akkumulátoraival anélkül, hogy azt az FIA szenzorai érzékelnék.
Az olasz istálló rendszerét már Bakuban ellenőrizte a sportot irányító testület, majd Spanyolországban újabb vizsgálatot végeztek rajta. Úgy tudni, a Monacói Nagydíj hétvégéjén a Ferrari autóiba további szenzorokat helyezett el az FIA, hogy folyamatosan monitorozni tudják a versenyautók viselkedését és teljesítményét.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondja, bízik abban, hogy a szövetség kézben tartja a dolgot.
„Nyilván vannak pletykák, melyekről önök is értesültek. Biztos vagyok abban, hogy az FIA-nak megvan minden kompetenciája ahhoz, hogy mérje, adminisztrálja és felügyelje, hogy az autók, melyek megjelennek a gépátvételen, teljes mértékben megfelelnek a szabályoknak” – mondta a szakember.
„Kétségkívül a csapat kötelezettsége, hogy ez így legyen. Azt gondolom, az FIA-nál a legjobb szakemberek dolgoznak ahhoz, hogy kézben tartják az ügyet.”
Hasonlóan optimista a Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff is.
„A legalitás témája rendszeresen felmerül, néhány ügy pedig elég vitás” – mondta.
„De az FIA mindennapi dolga az, hogy figyelje, mit csinálnak a csapatok, és a csapatok kötelessége, hogy megfeleljenek a szabályoknak. Nagyon bízom abban, hogy bármilyen kérdés is merül fel a kasztnit és a motort tekintve, az FIA képes kezelni a helyzetet.”
„Ez a folyamat jelenleg is zajlik, és majd meglátjuk, mi lesz a végkifejlet.”