Az olasz istálló SF90-es kódjelű versenygépe kétségkívül favorit a végsebességet tekintve, igaz, aerodinamikailag közel sem olyan hatékony, mint a Mercedes autója, mely eddig a szezon összes versenyén győzedelmeskedett.
A Ferrari versenyzője, Charles Leclerc szombaton megszerezte a rajtelsőséget az Osztrák Nagydíjon – az időmérőn Bottas 0,6 másodpercet veszített az egyenesekben, míg Lewis Hamilton 0,3 másodpercet, mivel ő tudott szélárnyékot használni.
„Sok itt az egyenes. Ott van a célegyenes, aztán a 3-as és 4-es kanyarok előtt, és még a 7-es kanyar után is van egy elég tisztességes az utolsó két kanyar felé” – mondta Bottas.
„Nem számít, mennyire hosszú, vagy rövid a pálya, mindig ugyanannyit nyernek az egyenesekben.”
„Furcsa. Talán a kanyarok típusa miatt? Talán nem tudunk annyival gyorsabbak lenni itt. Nem tudom, hogy voltak-e fejlesztéseik az autón, de mi még mindig gyorsabbak vagyunk az egyenesekben.”
Bottas azt mondja, nem is feltétlenül az aerodinamikai különbségek miatt van ekkora előnyben a Ferrari az egyenesekben, az olaszok motorja egész egyszerűen jobb.
„Meggyőződésem, hogy rengeteget köszönhetnek az erőforrásnak. Talán aerodinamikailag hatékonyabbak ezen a pályán az egyenesekben, nekünk egy kicsit több a leszorítóerőnk.”
„A kanyarokban gyorsabbak vagyunk, de ahogy Monacóban, úgy itt is fél másodpercet nyernek az egyenesekben, pedig azok nem hosszúak itt.”