A maranellóiak már a versenyhétvégét megelőzően meglehetősen pesszimistán nyilatkoztak, Mattia Binotto csapatfőnök elmondása szerint a Brit Nagydíjnak otthont adó versenypálya egyáltalán nem fekszik a Ferrari autóinak, így a Mercedes lesz a hétvége abszolút favoritja.
Charles Leclerc ehhez képest mindössze 79 ezreddel volt lassabb a pole-t megszerző Valtteri Bottasnál, aki mellől csapattársa, Lewis Hamilton startolhat.
De vajon a Ferrari a mai versenyen is tartani tudja a lépést a Mercedesszel? Nos, a pénteki szabadedzésen látottak alapján nehezen!
Az adatok azt mutatják, a Mercedes előnye nagy üzemanyag-terhelés mellett körönként akár 7 tizedmásodperc is lehet a Ferrarival szemben, így az olaszok leginkább a Red Bull-lal csatázhatnak majd.
Persze a körülmények könnyen felülírhatják a papírformát: ahogy azt idén már oly sokszor láttuk, a gumik megfelelő működtetése egyáltalán nem egyszerű feladat, bár ebben a tekintetben inkább a Mercedes lehet előnyben.
A silverstone-i pálya ugyanis a gumigyilkos helyszínek közé tartozik, hiába a meglehetősen hűvös időjárás. Az új aszfalt miatt ráadásul az autók még jobban csúszkálnak majd, ami nagyon megterhelő lesz az abroncsok számára.
„A Copse kanyar olyan, mint egy egyenes. A Maggotsban és a Beckettsben viszont nagyon csúszkálnak az autók. Ez egy körön nem okoz problémát, egy versenytáv során viszont igen. Így lehet igazán kinyírni a gumikat” – nyilatkozta a Mercedes egyik mérnöke.
És hogy a silverstone-i pálya mennyire is fekszik a Mercedes autóinak, az az alábbi GPS-adatokból is jól látszik. A Ferrari az egyenesekben kétségkívül a leggyorsabb, a kanyarokban viszont rengeteget veszítenek a Mercedeshez – de még a Red Bullhoz képest is.
Kanyar | Mercedes | Ferrari | Red Bull |
Hangar-egyenes | 329 km/h | 332 km/h | 328 km/h |
Luffield | 125 km/h | 115 km/h | 120 km/h |
Copse | 291 km/h | 290 km/h | 292 km/h |
Stove | 250 km/h | 233 km/h | 240 km/h |
Ennek ellenére a Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff meglehetősen óvatosan nyilatkozott.
„A Ferrari és a Red Bull egyértelműen felzárkózott” – mondta.
„Nem volt könnyű megszereznünk az első rajtsort. A Ferrari a Q2-ig hihetetlenül erős volt, a Q3 elején viszont mi előreléptünk, ők pedig vissza. A pálya tapadása nőt, versenyzőink megtalálták a ritmust, és minden összejött számunkra.”
A Mercedes számára a kulcs az lehet a délutáni versenyen, hogy a start után megőrizzék a vezetést, a 3. helyről rajtoló Charles Leclerc ugyanis velük ellentétben nem a közepes, hanem a lágy gumikkal rajtol, melyek könnyebben elérik majd az üzemi hőmérsékletet, és gyorsabbak is lesznek az első körökben.
„Nem volt könnyű a legtöbbet kihozni a gumikból ezen a pályán” – mondta James Allison technikai igazgató.
„Bár a kanyarokban nagy terhelésnek vannak kitéve, meglehetősen hűvös van, ezért hamar visszahűlnek.”