A német istálló tavaly ugyan ismét megnyerte az F1-es világbajnokságot, motorteljesítmény tekintetében azonban hátrányba került a Ferrarival szemben.
A Mercedesre ezért nagy feladat várt a télen: valahogy javítani kellett a V6-os erőforráson, amin Andy Cowell motorfőnök szerint sikerült is. Eközben viszont „megküzdöttek néhány kisebb problémával”.
„Rengeteg dolog történt Brixworth-ben, sokat fejlesztettünk a teljes erőforráson – az ERS-rendszeresen, és a belső égésű motoron is. Ahogy mindig, most is küzdöttünk néhány kisebb problémával, ahogy minden összeállt” – mondta a szakember.
„Szóval rengeteg munkát fektettünk abba, hogy felépítsük a megfelelő spekulációt, sokat teszteljük, és elküldjük a motorokat a csapatoknak, hogy azok beindíthassák autóikat. És aztán fel kell készíteni a hardvert a tesztelésre. Február 14-én egy szál vörös rózsával együtt bemutatjuk az új autónkat, majd útnak indulunk Barcelonába, és remélhetőleg három autóval rójuk majd a köröket. Csak 6 tesztnapunk lesz, mielőtt elindulunk Melbourne-be.”
Cowell elárulta, a Mercedes már most elkezdte felkészíteni azokat a versenymotorokat, melyeket a három istálló – a Mercedes, a Racing Point és a Williams – hat autójába építenek majd az idénykezdetre.
„Már rengeteg alkatrész elkészült, elkezdtük összeszerelni őket. Van dolgunk bőven, miközben próbáljuk növelni a teljesítményt, és törekszünk a megbízhatóságra.”